کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1608
بازدید دیروز : 1011
بازدید هفته : 6436
بازدید ماه : 21337
بازدید کل : 178245
تعداد مطالب : 2505
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1403


4ـ لفظ «خدا»؛ در زبان فارسى گرچه گفته شده كه مخفّف «خود آ»؛ و تقریباً مرادف با «واجب الوجود»؛ است ولى با توجه به مشابهات آن، مانند: «خداوند»؛ و «كد خدا»؛ مى توان گفت معناى لغوى آن شبیه به معناى «صاحب»؛ و «مالك»؛ است و معنایى كه در عرف از آن فهمیده مى شود نظیر معناى خالق و آفریدگار مى باشد.
امّا در قرآن كریم، شایع ترین تعبیرات در مورد خداى متعال «اله»؛ و «ربّ»؛ است و حتّى در شعار توحید (لا اله الاّ اللّه) از كلمه «اله»؛ استفاده شده، و از این رو مناسب است توضیحى درباره این دو كلمه داده شود:
«اله»؛ بر وزن «فعال»، به معناى «مفعول»، مانند: «كتاب»؛ به معناى «مكتوب»؛ است و معناى لغوى آن «معبود»؛ مى باشد ولى مى توان گفت در «اله»، مانند: بسیارى از مشتّقات، معناى شأنیت و شایستگى، لحاظ شده و از این رو مى توان آن را به «پرستیدنى»؛ یا «شایسته پرستش»؛ ترجمه كرد، و بنابر این، نیازى نیست كه در جمله «لا اله الاّ اللّه»؛ صفت یا متعلّقى تقدیر گرفته شود.

 

موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1403

بهترین راه خداشناسی

درس چهارم _ خداشناسى استدلالى، دلیل عقلى بر وجود خدا در قرآن

نخستین مسأله اى كه در بخش خداشناسى، در قرآن مطرح مى شود این است كه آیا در قرآن كریم براى اثبات وجود خدا استدلال شده است یا نه؟ بسیارى از مفسّرین به خصوص كسانى كه قدم در علم كلام نهاده اند آیه هاى زیادى از قرآن را ناظر به اثبات وجود خدا دانسته، مفاد آنها را به صورت برهان هایى درآورده اند كه بازگشت بیشتر آنها به «برهان نظم»؛ است. ـ در برابر ایشان ـ دسته دیگرى از مفسّرین معتقدند كه قرآن كریم وجود خدا را بى نیاز از استدلال دانسته و در صدد اثبات آن برنیامده است و براهان هایى كه دسته اول ادّعا كرده اند یا در مقام اثبات توحید و نفى شرك است یااین كه اساساً به صورت برهان در قرآن نیامده، و این مفسّرین هستند كه پاره اى از بیانات قرآنى را با ضمیمه كردن مقدّمات دیگرى به صورت برهان درآورده اند.

موضوعات مرتبط: معارف قرآن
برچسب‌ها: قرآن شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

قصه حضرت ابراهیم(ع)

حضرت ابراهیم در قرآن

داستان حضرت ابراهیم

نام حضرت ابراهیم علیه السلام و داستانهای مرتبط با آن حضرت در آیات زیر از قرآن کریم آمده است:

سوره بقره، آیه ۱۲۴-۱۳۱ • سوره بقره، آیه ۲۵۸-۲۶۰ • سوره آل عمران، آیه ۹۵-۹۷ • سوره نساء، آیه ۱۲۵ • سوره انعام، آیه ۷۴-۹۰ • سوره انعام، آیه ۱۶۱ • سوره هود، آیه ۶۹-۷۶ • سوره ابراهیم، آیه ۳۵-۴۱ • سوره نحل، آیه ۱۲۰-۱۲۲ • سوره مریم، آیه ۴۱-۵۰ • سوره انبیاء، آیه ۵۱-۷۳ • سوره حج، آیه ۲۶-۳۰ • سوره شعراء، آیه ۶۹-۸۹ • سوره عنکبوت، آیه۲۶ • سوره عنکبوت، آیه ۳۱و۳۲ • سوره احزاب، آیه ۷ • سوره صافات، آیه ۸۳-۱۱۱ • سوره ص، آیه ۴۵-۴۶ • سوره شوری، آیه ۱۳ • سوره زخرف، آیه ۲۸ • سوره ذاریات، آیه ۲۴ تا ۳۷ • سوره نجم، آیه ۳۷ • سوره حدید، آیه ۲۶ • سوره ممتحنه، آیه ۴ • سوره اعلی، آیه ۱۸-۱۹.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫Afshagar افشاگر - داستان حضرت ابراهیم ع 6 نام مبارك حضرت ابراهيم ع در 25  سوره از قرآن کریم حداقل 69 بار تكرارشده است.راجع به اين پيامبر وحالات  گوناگون او قريب195 آيه‬‎

پس از آن که ابراهیم علیه‌السلام از آتش نجات یافت باز هدف خود را تعقیب نموده و شروع به دعوت به دین توحید نمود و عده کمى به وى ایمان آوردند.[۱۲] قرآن کریم از آن جمله حضرت لوط علیه‌السلام و همسر ابراهیم علیه‌السلام (ساره) را اسم مى برد.

ابراهیم علیه‌السلام به دستور خداوند متعال به اتفاق همسرش و لوط و همراهان دیگر از پیروانش به سوى ارض مقدس (فلسطین) هجرت کردند، باشد که در آنجا بدون مزاحمت کسى و دور از اذیت و جفاى قومش به عبادت خداوند مشغول باشد و به دعوت توحیدی خود ادامه دهد.[۱۳]

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫روایت ابن‌العبری از داستان حضرت ابراهیم (ع)‬‎

وفات حضرت ابراهیم

مدت زندگانی حضرت ابراهیم علیه السلام را از ۱۷۵ تا ۲۰۰ سال نوشته اند. آن حضرت در مزرعه اش به نام «حبرون» واقع در فلسطین مدفون است که امروزه آن را شهر الخلیل می‌نامند.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

حضرت اسماعیل(ع) | شبکه دانی

داستان حضرت اسماعیل(ع)

 
حضرت اسماعيل(ع) فرزند بزرگ حضرت ابراهيم(ع) و جدّ اعلاى پيامبر خاتم(ص) و ملقّب به ذبيح اللّه است. هجرت به سرزمین مکه به همراه مادر خود هاجر، به وجود آمدن چشمه زمزم به برکت وی، ذبح کردن وی توسط پدرش و ساخت خانه کعبه از مهمترين رویدادهای زندگانی وی هستند.

 

منبع : کتاب قصه های قرآن؛ زمانی، مصطفی

ولادت اسماعیل علیه السّلام

ابراهیم به اتفاق همسرش ساره و کنیز وی هاجر در حالی که اغنام و حیوانات خود را به همراه می بردند رهسپار فلسطین شدند. آنها با مال و ثروت سرشاری که اندوخته بودند در بین قبیله خود و عده انگشت شماری که به او گرویده بودند، اقامت گزیدند.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

زندگی حضرت اسماعیل,حضرت اسماعیل و چشمه زمزم,ذبح حضرت اسماعیل

صبر و تحمل هاجر

هاجر تسلیم مقدرات پروردگار خویش شد. او خود را به صبر و استقامت بیاراست و از آب و طعامی که به همراه آورده بود استفاده می کرد تا اینکه آب و خوراک او تمام شد و گرسنگی و تشنگی بر مادر و فرزند مستولی گشت.

گرچه هاجر صبر فراوان کرد و در برابر مشیت الهی تسلیم بود اما با اتمام آذوقه و خشکیدن شیر هاجر، مادر نه غذایی داشت که طفل را سیر کند و نه آب و شربتی که گلوی خشک او را تازه نماید. گرسنگی و تشنگی، اسماعیل را رنج می دهد و شیون او بتدریج بیشتر می شود، مرتب فریاد می زند و صدای گریه وی دائم بلند است. مادر آه جانسوز می کشد، و اشکش بر گونه ها جاری است و آرزو می کند، کاش می توانست عطش فرزند خود را با اشک چشمش برطرف سازد و طفل خویش را با آب دیده سیراب کند ولی افسوس که این کار ممکن نبود.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫داستان زندگی حضرت اسماعیل - تو یاوری نیک برای اجرای فرمان خدا هستی - الگو  ایرانی‬‎

آخرین تقاضای اسماعیل علیه السّلام

آنگاه که ابراهیم مقصود خود را برای اسماعیل بیان کرد. وی در فرمانبرداری از پدر و پذیرش فرمان الهی سر تسلیم فرود آورد و گفت: ای پدر! مأموریت خویش را در مورد من عملی ساز که به خواست خدا مرا از صابران می یابی. و چه زیبا و ستودنی است چنین احسان و ایمانی که تا این حد به قضا و قدر الهی راضی باشد.

اسماعیل تصمیم گرفت داغ مرگ خود را در دل پدر تخفیف دهد و ساده ترین روش انجام وظیفه را به وی نشان دهد، لذا به او گفت: پدر جان! ریسمان محکمی تهیه کن و مرا با آن محکم ببند تا دست و پا نزنم! لباسهای مرا بیرون بیاور تا به خون آغشته نشود و از اجر اخروی من کاسته نگردد و بعلاوه مادرم لباس خون آلود مرا نبیند و غم و اندوهش افزایش نیابد و اشک او بیشتر جاری نشود!

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

‫حضرت اسماعیل (علیه السلام)‬‎

مهمانی که صاحب خانه بود[3]

امّا ابراهیم علیه السّلام گرچه دور از فرزندش بود ولی ودیعه خود را در سرزمین مکه فراموش نمی کرد و پاره جگر خود را رها نساخت، بلکه گاه وبیگاه به این سرزمین تردد و خانواده و فرزندش را ملاقات می نمود، و از حال آنها جویا می شد. ابراهیم در یکی از سفرهایی که به مکه آمد به منزل اسماعیل درآمد و همسر وی را تنها یافت، سپس از او جویای حال اسماعیل شد.

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

 

 اذکار معتبر / حجت الاسلام مسعود عالی-img

داستانی بسیار زیبا از حجت الاسلام وهالو از آقای عالی

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403
 https://www.zahra-media.ir/wp-content/uploads/2013/09/152745_1_b.jpg

حجت الاسلام مسعود عالی : داستان فریاد رس

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1403

 

حجت الاسلام مسعود عالی : داستان سلام چوپان

موضوعات مرتبط: صوتی تصویری
برچسب‌ها: داستان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

آشنایی با هنر لنگ بافی

لنگ بافی یکی از صنایع دستی شهر شوشتر در استان خوزستان است. منسوجی نرم که با ابعاد 160×100 سانتی متر از نخ پنبه ای تولید می شود و در آن رنگ های قرمز،سرمه ای، زرد و سفید بکار می رود. نقش آن راه راه بوده و تنها منطقه تولید آن شوشتر می باشد.

در گذشته، این هنر- صنعت اهمیت زیادی داشت. لنگ هایی که در شوشتر و در کارگاه های شخصی تولید می شد، در مناطق همجوار و شهرهای دورتر نیز مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین کشورهای عربی هم مرز خوزستان را نباید از نظر دور داشت.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

هویت هر کشوری را می توان در لا به لای فرهنگ و تاریخ آن تمدن کهن یافت، و این هویت بخشی از یک داستان باستانی از ارتباطات هنر و تمدن انسان های آن منطقه را بیان می کند.ایران با دارا بودن تمدنی فاخر و بسیار عمیق، یکی از پایه گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی در میان تمام کشورهای دنیا محسوب می گردد.این جلوه از تمدن ایران را می توان در هنر به جا مانده از نیاکان ایرانیان در آثار تاریخی همچون مقبره ها، مساجد، کاخ ها و بسیاری دیگر از این دسته از آثار یافت، اما در این آثار تاریخی آثار هنری نقش اصلی را عهده دار می باشند.

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

دسته بندی هنرهای صنایع دستی:

صنایع دستی

 

در صنایع دستی با توجه به تفاوت های مختلف در ابعاد و نوع این هنرهای دستی از منظر سازمان ثبت جهانی، در ردیف های مختلف قرار میگیرند که به عبارت زیر می باشند.

  1.  ساخت سایر فرآورده‌های دستی
  2. ساخت زینت‌آلات
  3.  ساخت سایر فرآورده‌های دستی
  4. ساخت اشیا مستظرفه و هنری
  5.  مینا کاری
  6. معرق کاری
  7. خاتم سازی
  8. ساخت محصولات فلزی و آلیاژها
  9. حصیربافی

 

موضوعات مرتبط: هنر های دستی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی، سال ۱۳۹۷

بسیاری از کسانی که در زندگی مشکل دارند علتش این است که هنوز قدرت و حکیم بودن خداوند را باور نکرده اند و یا اینکه مدیریت خداوند را متوجه نمی شوند. بعضی ها هم اصلاً قبول ندارند که خدایی وجود دارد. به طور کلی کسانی که خدا را قبول دارند سه دسته هستند.
۱. یک دسته از انسانها، خدایی را قبول دارند که فقط خلق کرده است. و قائل به تکلیف و دستورات از جانب خداوند نیستند. فرهنگ سکولار که در جامعه غرب وجود دارد ناشی از همین نگاه است. که دین را از شئونات زندگی مثل اقتصاد، سیاست، ورزش و اجتماع جدا کرده اند. که این کفر محسوب می شود.
۲. دسته دوم از انسانها، کسانی هستند که خداوند را قبول دارند و قائل به این هستند که شفا، رزق، روزی، مرگ و زندگی دست خداوند است و قائل به تکلیف و انجام دستورات خداوند هستند. اما در یک جاهای به خصوصی مدیریت خداوند را زیر سوال می برند و مدیریت خداوند را ظالمانه می دانند. بندگی کردن خدا قائل به شرط و شروط نیست. انسان باید در برابر همه احکام خداوند تسلیم باشد. مغز و اصل دینداری این است که انسان در مقابل حکم و دستور خداوند راضی باشد. و به مقام رضا رسیده باشد. علامت مومن این است که در برابر مقدرات الهی راضی باشد.
۳. دسته سوم از انسانها، کسانی هستند که قائل به این هستند که خداوند چه در عالم تکوین و چه در عالم تشریع همه کاره است. و نسبت به مدیریت خدا خاشع و خاضع هستند.
۵ صفت در دعای جوشن کبیر برای خداوند آمده است که اگر انسانی این ۵ صفت را قبول و باور داشته باشد، زندگیش متحول می شود که آنها عبارتند از: ۱. قبول داشته باشد که خداوند دانای مطلق است. ۲. خداوند دارای مطلق است. ۳. خداوند توانای مطلق است. ۴. خداوند جواد و بخشنده بی نهایت است. ۵. خداوند مهربان و رحیم بی نهایت است و نسبت به کسی کینه ندارد.
چه بسیار زمانی که اگر خداوند نیاز انسانی را بر طرف نمی کند به جهت این است که آن بنده را دوست دارد. همه حوادث عالم را خداوند به وجود می آورد و رقم می زند و این حوادث، شانسی و اتفاقی نیست. خداوند بلا و کیفر شیعیان را در همین دنیا قرار داده است تا در آخرت دیگر سختی نبینند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

یکی از مطالبی که در معارف به آن اشاره شده است مسئله ی عهدی است که مؤمنین با خداوند متعال بسته اند به نام عهد ولایت. خداوند متعال در عالمی به نام عالم عهد یا عالم میثاق از بندگانش، دو عهد گرفته است. یک عهد بندگی و دیگری عهد ولایت. افرادی که این عهد را با خداوند بستند در این عالم، شیعه به دنیا می آیند. از اولیاء خدا، از معصومین و امامان نیز عهد گرفته شده است. بنابراین انسان شیعه باید به آن عهد و پیمان خود پایبند باشد.
اگر سرمایه های وجودی انسان در مسیر ولی خدا که همان اطاعت و بندگی خداوند می باشد مصرف شود، باعث رشد و پیشرفت و برکت در زندگی انسان می شود و اگر در مسیر و اطاعت بندگی خدا و در مسیر ولی خدا نباشد قطعاً این سرمایه ها در مسیر شیطان خرج می شود.
در آیت الکرسی، خداوند دو نوع جبهه در عالم را به انسان نشان می دهد. جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خدا است و جبهه دوم سرپرست و مدیرش شیاطین و کفار هستند. در این عالم انسان آزاد وجود ندارد و جبهه ی شیطان است.
سرمایه انسان وقتی دست ولی خدا افتاد، آن سرمایه رشد و برکت پیدا می کند. در سوره توبه خداوند به پیامبر می فرماید: از اموال مردم صدقه ای بگیر برای اینکه پاکشان کننی و رشدشان دهی. اگر انسانی در مسیر معصوم و جبهه معصوم قرار نگیرد هیچ رشدی نخواهد داشت. هیچ آلودگی از آن پاک نخواهد شد و هیچ عمل خیری باعث رشد او نمی شود.
در این عالم، موجود کوچک برای رشد باید خود را به موجود بالاتر بسپارد، موجود بالاتر، انسان کامل یعنی ولی خدا و معصوم است. قرآن خواندن، نماز خواندن، روزه گرفتن و این گونه اعمال حکم بذر را دارند، اگر در محیط و زمین مساعد کشت شود باعث رشد خواهد شد. در محیط ولایت، عمل انسان رشد پیدا می کند.
در زمان هر یک از امامان معصوم ما، اگر مردم آن دوران وفای به عهد می کردند، فرج اهل بیت رخ می داد. در زمان امیرالمؤمنین ، زمان امام مجتبی ،زمان امام حسین وفای به عهد نکردند. امام زمان (ع) زمانی ظهور می کنند که یارانش و اصحابش وفای عهد به کنند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1403

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی، سال ۱۳۹۷

یکی از مطالبی که در معارف به آن اشاره شده است مسئله عهدی است که مومنین با خداوند متعال بسته اند به نام عهد ولایت. خداوند متعال در عالمی به نام عهد یا میثاق از بندگانش، دو عهد گرفته است. یک عهد بندگی و دیگری عهد ولایت. افرادی که این عهد را با خداوند بستند در این عالم، شیعه به دنیا آمدند. از اولیاء خدا، از معصومین و امامان نیز عهد گرفته شده است. بنابراین انسان شیعه باید به آن عهد و پیمان خود پایبند باشد.
اگر سرمایه های وجودی انسان در مسیر ولی خدا که همان اطاعت و بندگی خداوند می باشد مصرف شود، باعث رشد و پیشرفت و برکت در زندگی انسان می شود و اگر در مسیر و اطاعت بندگی خدا و در مسیر ولی خدا نباشد قطعا این سرمایه ها در مسیر شیطان خرج می شود.
در آیه الکرسی، خداوند دو نوع جبهه در عالم را به انسان نشان می دهد. جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خدا است و جبهه دوم سرپرست و مدیرش شیاطین و کفار هستند. در این عالم انسان آزاد وجود ندارد، یا در جبهه اول، جبهه خدا و اولیاء خداست و یا در جبهه دوم، جبهه شیطان است.
سرمایه انسان وقتی دست ولی خدا افتاد، آن سرمایه رشد و برکت پیدا می کند. در سوره توبه خداوند به پیامبر می فرماید از اموال مردم صدقه ای بگیر برای اینکه پاکشان بکنی و رشدشان بدهی. اگر انسانی در مسیر معصوم و جبهه معصوم قرار نگیرد هیچ رشدی نخواهد داشت. هیچ آلودگی از آن پاک نخواهد شد و هیچ عمل خیری باعث رشد او نمی شود.
در این عالم، موجود کوچک برای رشد باید خود را به موجود بالاتر بسپارد، در این عالم موجود بالاتر، انسان کامل یعنی ولی خدا و معصوم است. قرآن خواندن، نماز خواندن، روزه گرفتن و این گونه اعمال حکم بذر را دارند، اگر در محیط و زمین مساعد کشت شود باعث رشد خواهد شد. در محیط ولایت، عمل انسان رشد پیدا می کند.
دلیل رشد انسان در زمان ظهور حضرت ولی عصر این است که افراد، خودشان را به آن حضرت می سپارند و همه سرمایه های وجودی خودشان را در اختیار امام قرار می دهند و در آن زمان است که همه کمالات امام زمان در وجود آنها می تابد.
در زمان هر یک از امامان معصوم ما، اگر مردم آن دوران وفای به عهد می کردند، فرج اهل بیت رخ می داد. در زمان امیرالمومنین وفای به عهد نکردند. زمان امام مجتبی وفای به عهد نکردند. زمان امام حسین وفای به عهد نکردند. امام زمان (ع) زمانی ظهور می کنند که یارانش و اصحابش وفای عهد به کنند.

دریافت کل سخنرانی

موضوعات مرتبط: اصول عقاید
برچسب‌ها: اصول عقاید
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1403

وسايل طراحي:

 

١. ابزار طراحي: به طور كلي با هر وسيله اي كه بتوان بر سطحي اثر گذارد مي توان طراحي كرد، اما وسيله يا ابزار طراحي مناسب بايد به گونه اي باشد كه طراح بتواند با آن به سرعت خط بكشد يا سطحي را بپوشاند.

ابزارهاي معمولي طراحي مداد، زغال، آب مركب . قلم مو، قلم فلزي، گچ پاستل و … هستند.

 

 

موضوعات مرتبط: طراحی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 25 خرداد 1403

عکس شهادت امام محمد باقر(ع)

مکارم اخلاقی

امام باقر علیه السلام با برخورد نیکوی خود توانسته بود حتی مخالفان را مجذوب خویش سازد. مردی شامی که از مخالفان حضرت بود، ولی با ایشان رفت و آمد داشت، علت رفت و آمد خود را اخلاق خوب و روش نیکوی امام علیه السلام می دانست و به ایشان می گفت: «شما را مردی فصیح می بینم؛ مطالب را روشن بیان می کنی، همه آداب را رعایت می نمایی و الفاظ نیکو بر زبانت جاری است. به همین دلیل با شما رفت و آمد می کنم و در مجلستان حاضر می شوم».

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها