کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1075
بازدید دیروز : 384
بازدید هفته : 2199
بازدید ماه : 8671
بازدید کل : 83492
تعداد مطالب : 2941
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1402

مهمترین بناهای تاریخی ایران ؛ معرفی بناهای زیبا و عجیب تاریخی

امروزه، بسیاری از جوانان به دلایل زیادی تاریخ یادگیری را نادیده می گیرند. اگرچه چقدر از یادگیری در مورد تاریخ متنفر هستید، اما دانش مهم و رایجی در رابطه با تاریخ وجود دارد که همه مردم باید بدانند. بیایید با پرسش‌ها و پاسخ‌های بی‌اهمیت تاریخی زیر، آن‌ها را بررسی کنیم:

  1. جنگ جهانی اول کی شروع می شود؟ جواب: 1914
  2. قدیمی ترین تمدن جهان کدام است؟ جواب: بین النهرین
  3. به چه کسی ناپلئون ایران می گویند؟ جواب: نادرشاه
  4. آخرین سلسله در چین کدام است؟ پاسخ: سلسله چینگ
  5. اولین رئیس جمهور ایالات متحده کیست؟ پاسخ: واشنگتن
موضوعات مرتبط: تاریخی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402

آیا بنیانگذار جمهوری اسلامی به راستی با جبهه ملی مخالفت داشت و یا در شرایط خاص ابتدای انقلاب از آنها انتقاد کرد؟

جبهه ملی در هر مقطع خاصی، ترکیبی از گروه های مختلفی بود که افرادی مذهبی مثل مرحوم آیت الله طالقانی و آیت الله زنجانی و بازرگان و سحابی تا افرادی لائیک مثل تیمور بختیار را شامل می شد. بنابراین اگر بخوا...

آیا بنیانگذار جمهوری اسلامی به راستی با جبهه ملی مخالفت داشت و یا در شرایط خاص ابتدای انقلاب از آنها انتقاد کرد؟
 

جبهه ملی در هر مقطع خاصی، ترکیبی از گروه های مختلفی بود که افرادی مذهبی مثل مرحوم آیت الله طالقانی و آیت الله زنجانی و بازرگان و سحابی تا افرادی لائیک مثل تیمور بختیار را شامل می شد. بنابراین اگر بخواهیم درباره مواضع ایشان در قبال این جبهه اظهار نظر کنیم، باید بگوییم که موضع امام نسبت به کدام گروه یا کدام رفتار و مواضع جبهه ملی مورد نظر است. ضمن این که جبهه ملی در درون خود نیز اختلافات حادی داشت و عملاً با درگذشت دکتر مصدق، این جبهه محوریت خود را از دست داد و هیچگاه نتوانست به نام جبهه ملی گامی مؤثر در جهت پیشبرد سیاست بردارد. یکی از مهم ترین موارد آن جدا شدن تیمور بختیار از گروه آنان و پذیرش نخست وزیری شاه بود که با طرد دیگر اعضای جبهه ملی مواجه شد. با این توضیحات باید گفت که مواضع امام نسبت به جبهه ملی بر حسب این که در چه موقعیتی، چه رفتاری داشته اند و کدام بخش از گروه های تشکیل دهنده آن مورد نظر بوده، تفاوت داشته است. هرچند در اغلب این موارد نظر خاصی را مطرح نکرده اند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402

امام خمینی(ره)، همواره به فردای نسل نو و کارآمدی آنان در پهنه کوشش‏ های متنوع و انسان‏ دوستانه می نگریست. ایشان هر جوانی را به منزله ذخیره عزت و اقتدار کشور تلقی می کرد…

تا چه حد به وصیت امام در مورد واگذاری امورات کشور به جوانان (ارزشمندترین سرمایه های کشور) عمل می شود؟
 

 

‏در آثار امام خمینی الفاظ مرتبط با کلمه جوان 3818 بار وجود دارد که فقط 47 مورد آن در وصیت نامه دیده می‏‏ ‏‏شود. با مرور آنچه در مورد جوان و جوانان در وصیت نامه آمده اینگونه می توان دریافت که بخش عمده ای از آنها به دو صورت، وصف واقع می باشد:‏

 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1402

امام خمینی(س) در پیامی که به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی نوشتند علاوه بر آنکه از وی به عنوان دوستی ارجمند نام بردند، چنین ادامه دادند: «او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود. زبان گویای او چون شمشیر ...

چرا امام خمینی لقب ابوذر زمان را به آیت الله طالقانی دادند؟
 

 

پرتال امام خمینی(س) : امام خمینی(س) در پیامی که به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی نوشتند علاوه بر آنکه از وی به عنوان دوستی ارجمند نام بردند، چنین ادامه دادند: «او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود. زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده‏» بنا براین لقب ابوذر زمان کمی مسامحه انگیز است. زیرا قید زمان ندارد و نیز زبان ایشان را به شمشیر مالک اشتر تشبیه کردند. بدیهی است آیت الله طالقانی شخصیتی چندساحتی داشتند. از جمله یکی از ساحت های ایشان، سیاسی بودن ایشان بود که ابوذروار روشنگری می کرد و با توجه به اینکه مفهوم ابوذر در فرهنگ سیاسی مذهبی ما معنای کاملاً شفافی داشت و دارد و به کسی اطلاق می شود که مرد راستی، درستی و آگاه به انحرافات اجتماعی و سیاسی بوده و اهل محافظه کاری و مصلحت اندیشی های سست و منفعت طلبانه نباشد و نیز نمی توان او را با پول خرید یا با نیرنگ فریفت و به رغم دانش سرشار اهل فریاد است و نه اهل سکوت و تمکین به وضع موجود، این مشابه سازی ابعادی از شخصیت آیت الله طالقانی در اندیشه امام را بازگو می کند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402

http://www.askahkam.ir/wp-content/uploads/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%BA%D8%B3%D9%84-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87.jpg

برای نماز خواندن اگر غسل واجب داشته باشی آیا می توان بدون وضو نماز خواند؟

بنابر نظر حضرت امام(قدس سره) و مقام معظم رهبری و برخی مراجع دیگر فقط با غسل جنابت می توان بدون وضو نماز خواند اما با سایر غسل های واجب و مستحب به تنهایی نمی توان نماز خواند بلکه باید وضو هم بگیرند. V}(استفتاءات مقام معظم رهبری، ص 58، س 188، چاپ وزیری و توضیح المسائل امام(ره)، ص 50، م 391، چاپ دفتر انتشارات اسلامی){V
اما بنا بر فتواى مرحوم آیت‏الله خوئى و از مراجع موجود آیات عظام تبریزى، سیستانى، مکارم، زنجانى، نورى همدانى، با همه غسل‏هاى واجب و مستحب به استثناء غسل استحاضه متوسطه که مخصوص خانم‏هاست مى‏توان بدون وضو نماز خواند( V}توضیح‏المسائل مراجع، ج 1، ص 219، س 391 - توضیح‏المسائل آیت‏الله نورى همدانى، ص 81، س 392{V)

موضوعات مرتبط: دینی مذهبی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402

نماز قضا را چگونه بخوانیم, نماز قضا, خواندن نماز قضا

من تعداد روزهایی که نماز قضا دارم نمی دانم برای ادای آن نمازهای قضا چه باید انجام بدهم، لازم به ذکر است که من حدود یک سال می باشد که بعضی از روزها نتوانسته ام نماز بخوانم و قبل از آن نماز قضا نداشتم؟

در مورد قضای نمازها و روزه ها، تنها آن مقداری که یقین دارید نمازتان را نخوانده یا صحیح نخوانده اید یا روزه نگرفته اید، قضا دارد و مقداری را که احتمال می دهید بیشتر باشد واجب نیست. مواظب باشید طوری برنامه ریزی نمایید که خواندن نمازهای قضا برایتان خسته کننده نشود و باعث زدگی نگردد. قضای روزه ها را نیز به تدریج به جا آورید.

موضوعات مرتبط: دینی مذهبی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402

مَهرُ السُّنّه (مهر محمّدى)

 
مهرالسنه به قیمت امروز چقدر می شود؟ مثلا چند سکه طلا؟ آیا به نظر شما می توان به مردهای امروزی اعتماد کرد و همچین مهریه ای را انتخاب کرد؟ البته من منظور همه مردها نیست اما ما که آنها نمی شناسیم. اصولا شناخت بعد از بریدن مهریه بوجود می‌آید؟

الف)- مهر السنه:
V}همه: «مهر السنه»، مقدار مهرى است که براى حضرت زهراعلیها السلام قرار داده شد. مقدار آن پانصد درهم است و هر درهم، معادل 6/12 نخود نقره سکه‏دار است که در مجموع برابر 6300 نخود (یا 5/262 مثقال) مى‏شود. قیمت آن در هر زمان، تابع نرخ همان زمان است و در عصر ما هر درهم نزدیک 700 تومان مى‏باشد.V}تبریزى، استفتاءات، س 1631؛ امام، استفتاءات، ج 3، احکام مهریه، س 31؛ مکارم، استفتاءات، ج 1، س 732؛ فاضل، جامع المسائل، ج 2، س 1284؛ سیستانى، منهاج الصالحین، ج 2، م 287؛ نورى، استفتاءات، ج 2، س 628؛ صافى، هدایه العباد، ج 2، فصل فى المهر، م 1 و دفتر: خامنه‏اى، بهجت، وحید.{7

موضوعات مرتبط: دینی مذهبی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1402

آثار دنیوی و اخروی فحاشی

سوال
آثار سوء دنیوی و اخروی فحاشی را از دیدگاه اخلاق نام ببرید؟
پاسخ
بددهنی، هرزه‌گویی و بیان كلمات ركیك و ناسزاگویی، یكی از خصایص زشت افراد فاسد، عاجز، ناتوان و بی‌منطق است.
افراد سفیه و بی‌خرد، در برخورد با مردم چون از منطق و كلام درستی برخوردار نیستند و از دادن جواب صحیح عاجز هستند، بی‌پروا دهان خود را باز می‌كنند و زبان خویش را حركت می‌دهند و با الفاظ ركیك، فحاشی می‌كنند.

 

موضوعات مرتبط: اخلاقی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1402

روش درمان فحاشی چیست؟

سوال
من فردی بد دهن و فحّاش هستم چندین بار تصمیم به ترك فحّاشی گرفته‌ام، اما موفق نشدم و ناخواسته به سبب چیزهای بی‌ارزش و كوچك دعوا و نفرین می‌كنم، با بیشتر افراد این گونه رفتار دارم، مرا راهنمایی كنید؟
پاسخ
پرسشگر گرامی همین كه متوجه شده‌اید كه مرتكب این عمل می‌شوید و با مشاوره خواسته‌اید آن را كنار بگذارید قدم بسیار بزرگی برای حل این مشكل برداشته‌اید. حال با توجه به این مطلب گام‌های بعدی را برای برطرف كردن این عیب بردارید.

موضوعات مرتبط: اخلاقی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1402

هدف خودسازی چيست؟

هدف خودسازی در یک کلام قرب و نزدیکی به خدای تبارک و تعالی است. تعبیراتی مانند به کمال رسیدن و به خدا رسیدن و به رنگ خدا درآمدن، خدایی شدن و حتی واژه ولایت در حقیقت به همین معنای قرب الی الله باز می گردد. برای پاسخ گویی به این سوال ابتدا مفهوم کلمات کلیدی هدف، خودسازی و قرب را توضیح می دهیم و سپس به توضیح هدف خودسازی خواهیم پرداخت.

موضوعات مرتبط: اخلاقی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402

درباره حقوق زن و شوهر توضيح دهيد؟

 
زندگی مشترک یک همراهی طولانی و تعامل گسترده است و برای روشن شدن جوانب این مسئله احتیاج به مطالعه و جلسات مشاوره و کارگاه های زیادی است. در ابتدا به وظايف متقابل زن و شوهر يعني وظايفي که بر عهده هر دو نفر است مي پردازيم بعد به وظايف اختصاصي هر يک اشاره مي کنيم. همانگونه که مى ‏دانيد اسلام براى زن و شوهر، حقوق واجب و مستحبى (فقهی و اخلاق) قرار داده كه لازم است رعايت كنند و مراقب باشند كه اين دستورات حيات‏بخش را زير پا نگذارند، چرا كه اين حقوق، پايه ‏هاي اساسى خانواده را تشكيل مى‏ دهند و خير و سعادت، محبت، لذّت و آرامش و بقاى زندگى مشترك را تأمين مى ‏كند. در ذيل به مهمترين وظايف متقابل زن و شوهر نسبت به هم به طور اختصار بیان مى گردد:

 

موضوعات مرتبط: اخلاقی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402

عکس نوشته آیه قرآنی برای پروفایل

ناشدنی ها و حیطه ی قدرت خداوند

پرسش سوم: آیا خداوند می تواند مانند خود را خلق کند؟

 از آن جا که خداوند بر همه چیز قدرت دارد پس حتما می تواند برای خود شریک بیافریند.

پاسخ: بی شک، خداوند بر هر کاری تواناست؛ با این حال شاید در ذهن ها موضوعاتی مطرح شود که عقل باور نمی کند که خداوند قادر به انجام دادن آن باشد حال چگونه خداوندی

که بر همه کار توانایی دارد، نمی تواند چنین کارهایی را انجام دهد؟ مثلا سؤالاتی از قبیل این که:

 

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402

عکس نوشته آیه قرآنی برای پروفایل

خدا خالقی ندارد

پرسش دوم: خالق خدا چه کسی بوده است؟

پاسخ: این پرسش در اذهان بسیاری از جوانان مطرح می شود و البته از ابتدایی ترین پرسش هایی است که میان مادی گرایان و موحدان از دیرباز مطرح بوده است.


1- سوره نساء آیه 119

2- طباطبایی، سید محمد حسین، تفسیر المیزان، ج 5، ص 85.

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402

عکس نوشته آیه قرآنی برای پروفایل

 

عوامل بی توجهی به معرفت فطری

پرسش اول: چرا شناخت فطری انسانها از خداوند مورد بی توجهی قرار می گیرد؟ عوامل بی توجهی به معرفت فطری چیست؟

پاسخ: به طور خلاصه می توان موارد ذیل را بر اساس آیات قرآن، موانع بی توجهی به معرفت فطری، قلمداد کرد: 1.غفلت و فراموشی از یاد خداوند:

«وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ»(1)«الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَیَقْبِضُونَ أَیْدِیَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» (2) «و مانند کسانی که خدا را فراموش کردند و خدا

 

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1402

قرآن کریم

معناى اضلال خداوند، در قرآن چیست؟

پاسخ اجمالی

«ضلال» و «ضلالت» به معناى انحراف از حق است. و اضلال در مقابل هدایت، و از امور عدمى است و چون هدایت به معناى دلالت و ارشاد به مقصود است، اضلال، فقدان هدایت است و در اصطلاح منطق، رابطه این دو، ملکه و عدم است. یعنى اگر هدایت در جایى موجود باشد، هیچ‌گاه ضلالتى از آن جهت در آن‌جا نخواهد بود ولى اگر هدایت نباشد، نبودن هدایت، ضلالت است. لذا بر خلاف هدایت، ضلالت را نمی‌توان به خداوند نسبت داد؛ زیرا عدم، قابل دادن و گرفتن نمی‌باشد.


اِضلال بر خلاف هدایت که تکوینى و تشریعى است، فقط تکوینى است و تشریعى ندارد؛ زیرا خداوند تبارک و تعالى هادى با لذّات است؛ چون اگر غیر از این بود گمراهان و بدکاران در برابر خداوند عذر می‌آوردند که ما خواستار هدایت تو بودیم ولى تو ما را گمراه کردى. پس خداوند همگان را در وهله نخست با هدایت تشریعى و ابتدایى خود به راه راست و صلاح و فلاح و رستگارى دعوت می‌کند و در این مرحله هیچ اضلالى وجود ندارد. ولى اگر کسى این هدایت تشریعى را نپذیرفت و به اختیار خویش، بیراهه گمراهى را پیش گرفت، و از مهلت توبه و تراخى انابه و تاخیر مجازات متنّبه نشد و استفاده نکرد و به فطرت الهى خویش برنگشت آن‌گاه به اضلال تکوینى خداوند مبتلا خواهد شد.

 

بنابراین، اضلال و گمراه ساختن از ناحیه خداوند، همان قطع هدایت و برگرفتن نعمت و توفیق، و رها ساختن انسان به حال خود است که نتیجه‌اش گمراه شدن و سرگردان ماندن در طریق هدایت است. پس در حقیقت عمل انسان منحرف، علت براى عدم برخوردارى از هدایت الهى است و این معناى اضلال تکوینى است. «الله لا یهدى القوم الظالمین».

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1402

جملات انگیزشی خدا و متن هایی در وصف خدا برای استوری

چرا خداوند اراده نکرده که همه انسان‌ها هدایت شوند و به این خیر نائل آیند؟

با توجه به آیه شریفه «وَ لو شئنا لَأتینا کُلَّ نفس هُدها…» روشن می‌شود که هدایت شدن همه انسان‌ها را خداوند اراده نکرده است. اگر خداوند خیر تمام موجودات را می‌خواست هدایت همه را اراده می‌کرد، ولى این کار را نکرده است. چرا؟

پاسخ اجمالی

آنچه به استناد آیه شریفه گفته شده که خداوند هدایت همه انسان‌ها را اراده نکرده، باطل است. بلکه مطلب عکس آن است، و خداوند هدایت تمامى موجودات را اراده کرده است؛ چون بنابر آنچه از آیات استفاده می‌شود: الف. هدایت الهى به هدایت تکوینى و تشریعى تقسیم می‌گردد. هدایت تکوینى که هدایتى عام است به همه پدیده‌هاى هستى تعلق گرفته، و خداوند او را به واسطه آنچه در سرشتش نهاده به سوى کمال و هدفى که برایش تعیین کرده به جریان انداخته است. و هدایت تشریعى که هدایتى خاص براى صاحبان عقل و اندیشه است مربوط به امور تشریعى از قبیل اعتقادات حقّه و قوانین الهى بایدها و نبایدها و… می‌باشد که به وسیله انبیا و ائمه معصومین(ع) نسبت به بشر انجام پذیرفته است، و این هدایت نیز منّتى می‌باشد بر همه انسان‌ها و نوع بشر از هر دو هدایت برخوردار است. ب. آیات بسیارى بر مختار بودن انسان دلالت می‌کند چنانچه می‌فرماید: «ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد و یا ناسپاس» و این حق انتخاب و اختیار، هدایتى تکوینى از ناحیه خداست، چراکه منشأ اختیار انسان نمی‌تواند خود انسان باشد و الّا اشکال دور و یا تسلسل پیش می‌آید. ج. هستى بر مبناى نظام علّى و معلولى است و سنّت خداى تبارک و تعالى این‌گونه است که امور را از مجراى اسباب به جریان اندازد، و در مسئله هدایت هم وسیله‌اى فراهم می‌کند تا مطلوب و هدف براى هرکس که او بخواهد روشن گشته، بنده‌اش در مسیر زندگى به هدف نهایى خود برسد. در نتیجه، بر اساس صریح آیات قرآن، هدایت تکوینى خداوند شامل همه موجودات شده و علاوه، انسان مشمول هدایت تشریعى نیز گردیده است، ولى از طرفى چون در سرشت و جوهره آدمى اراده و اختیار به صورت تکوینى نهفته شده، او مختار است با یارى جستن از هدایت‌هاى خاصه الهى، زمینه هدایت افزون‌تر را فراهم نماید و یا با چشم بستن بر هدایت‌هاى خاصه در خلاف جریان هدایت طىّ طریق نماید که سرانجامش کفر و ظلم است. و از آیه مورد نظر می‌توان فهمید که اگر اراده خداوند تعلق می‌گرفت سرشت آدمى را همانند دیگر پدیده‌ها، بدون اختیار می‌آفرید. ولى خداوند با اعطای حق انتخاب به انسان، او را در پرتو هدایت‌هاى تکوینى و تشریعى خویش مکلف و مسئول نمود تا به این وسیله، حق را از باطل جدا سازد. و بنابر همان سنت الهى اگر انسانى با انتخابش در مسیر ظلم و کفر قدم بردارد به طور طبیعى هدایت الهى نمی‌تواند به ظلم و کفر تعلق بگیرد، و انسانى که با انتخابش در مسیر حق حرکت کند، توفیق هدایت افزون‌تر را می‌یابد.

موضوعات مرتبط: قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1402

https://myket.ir/app-icon/118916-635756103749484985.png

اهداف و برنامه‌های شیطان چیست؟

پاسخ اجمالی

۱ – گمراه کردن انسان ها

 

۲ – دعوت انسان ها به اعمال خرافی و بدعت ها.

 

۳ – وادار ساختن انسان ها به تغییر و تبدیل در آفرینش خدا، از اهداف و برنامه هایی است که در قرآن به شیطان نسبت داده شده است.

 

 

موضوعات مرتبط: قرآنی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 16 شهريور 1402

داستان ضرب المثل با زبان خوش مار را هم می توان از سوراخ بیرون کشید -

داستان ضرب المثل مرغش یک پا دارد

داستان ضرب المثل شتر دیدی ندیدی

داستان ضرب المثل کشک چی پشم چی - داستان آموزنده و طنز

موضوعات مرتبط: داستان ضرب المثل
برچسب‌ها: ضرب المثل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 16 شهريور 1402

دل که پاک است زبان بی باک است

 نمناک

دل که پاک است زبان بی باک است

داستان ضرب المثل دل که پاک است زبان بی باک است

روزی روزگاری در شهری خوش آب وهوا مرد ساده دلی می زیست که هیچگاه در کارهایش سیاست و نیرنگ وجود نداشت. او مغازه ای در شهر داشت و قیمت تمامی اجناسش منصفانه بود، از همین رو کاسبان دیگر به او اعتراض می کردند و می گفتند که سادگی و بی سیاستی در کار او کار ما را نیز خراب کرده است.

 

موضوعات مرتبط: داستان ضرب المثل
برچسب‌ها: ضرب المثل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 16 شهريور 1402

موضوع انشا : ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه

داستان دوم ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه

روزی روزگاری گاوی مغرور در مزرعه ای زیبا و پر از صیفی جات زندگی می کرد. آقای گاو هر روز روی صیفی جات راه می رفت و باعث خرد شدن و از بین رفتن آنها می شد.

صیفی جات مزرعه که از دست گاو عاصی شده بودند، تصمیم گرفتند راه حلی برای فراری دادن او پیدا کنند.

هندوانه، کدوتنبل، کلم، بادمجان و فلفل آماده مبارزه با گاو شدند، ابتدا هندوانه که دارای جثه بزرگ و سنگینی بود، مبارزه با گاو را آغاز کرد و خیلی سریع روی سر گاو پرید اما گاو با شاخ های خود هندوانه را به سمت دیگری پرت کرد.

 

موضوعات مرتبط: داستان ضرب المثل
برچسب‌ها: ضرب المثل شناسی