کد قالب کانون قولی که خدا به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم داد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 14365
بازدید کل : 41120
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

 میلاد پیامبر اکرم ص

 





«و لَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى»



همه پیامبران از درگاه خدا حاجتی طلبیدند و خدا آرزویشان را به اجابت رساند.
گاه از ظلم امتشان نیز به خدا شکوه کردند. اما ...
مهربان بود و دلسوز. هیچ از خدا نمی‌خواست. هیچ گلایه‌ای نکرد.
خدا برایش پیغام فرستاد حبیب من!
پیامبران پیش از تو نیز از من خواسته‌ای داشتند و به اجابت رساندم.
تو که گوهر بی مانند منی. هرچه بخواهی به تو می‌بخشم.
نگاهی به انتهای بشریت کرد. خدایا تنها از تو یک چیز می‌خواهم.
هرچه باشد عطا می‌کنم که تو برترین و برگزیده‌ترین مخلوق منی.
تنها از تو شفاعت امتم را می‌خواهم.
اینان را به من ببخش.
جبرئیل لبخند زد.
خداوند اجابت کرد که آنقدر به تو می‌بخشم تا راضی شوی.







سوره مبارکه ضحى- آیه ۵


موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

ولادت امام جعفر صادق

 




اثبات خاتميت پيامبر از طريق روايات:

همان‌گونه كه قبلاً اشاره شد اعتقاد به جاودانى بودن اسلام، مورد اتفاق همه علما و دانشمندان اسلامى است و سرچشمه اين عقيده علاوه بر آيات قرآنى روايات بي‌شمارى است كه از پيامبر گرامى اسلام (ص) و ديگر پيشوايان معصوم رسيده است كه به مختصرى از آنان اشاره مي‌كنيم.

1- در حديث مشهورى كه در بسيارى از منابع حديث و تفاسير نقل شده از پيامبر اكرم (ص) مي‌خوانيم كه مي‌فرمايد:

«مثلى و مثل الانبياء كمثل رجل بين دار افاتمها و اكمل‌ها الاموضع لبنه فجعل الناس بدخلونها و يتعجبون منها و يقولون: لولا موضع اللبنه قال رسول الله (ص) فانا موضع اللبنه جئت فختمت الانبياء»



موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

ولادت امام صادق

 


فلسفه ختم نبوت پيامبر اسلام (ص):


يكى از علل تجديد رسالت و ظهور پيامبران جديد، تحريف و تبديل‌هايى است كه درتعليمات و كتب مقدس پيامبران رخ مي‌داده است و به هميت جهت آن كتاب‌ها و تعليمات صلاحيت خود را براى هدايت مردم از دست مي‌داده‌اند. غالباً پيامبران احياء كننده سنن فراموش شده و اصلاح كننده تعليمات تحريف يافته پيشينيان خود بوده‌اند. گذشته از انبيايى كه صاحب كتاب و شريعت و قانون نبوده و تابع يك پيغمبر صاحب كتاب و شريعت بوده‌اند، مانند همه پيامبران بعد از ابراهيم تا زمان موسى و همه پيامبران بعد از موسى تا عيسى، پيامبران صاحب قانون و شريعت نيز بيشتر مقررات پيامبران پيشين را تأييد مي‌ كرده‌اند.

 
 
 
موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

 




بسم الله الرحمن الرحیم

ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین
و کان الله بکل شیءٍ علیما

محمد پدر یکی از شماها نیست بلکه او رسول پروردگار
متعال و ختم کننده پیغمبران است
و خداوند به هر جیزی عالم و دانا می باشد ( سوره احزاب آیه ۴۰ )





بررسی دلائل خاتمیت


از همان روزیکه این آیه شریفه نازل شده و در میان مسلیمن منتشر گردید همه فهمیدند که رسول اکرم آخرین فرستاده و رسول پروردگار متعال بوده و تعلیمات مقدسه آن حضرت (ص) آخرین تعلیمات و کاملترین وظائف و جامعترین دستورها و بالاترین حقایقی است که برای افراد بشر مقرر گردیده و سعادت و کمال و خوشبختی بشر را تأمین کرده است .


 
 
 
 
موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

جلوه هايي از حقيقت وجودي نبي اکرم (ص) در قرآن کريم







از عايشه پرسيدند: اخلاق پيامبر چگونه بود؟ پاسخ داد: «خلق و خوي پيامبر(ص)، قرآن بود.» شخصيت جامع و چند بعدي پيامبر اسلام و كمال و عظمت معرفتي، اخلاقي و وجودي آن بزرگوار، قرآن مجسم و ناطق است كه به عنوان نماد مطلق و تام «انسان كامل» در ميان آدميان، حجت و الگويي ماندگار مي باشد.



اگر قرآن كريم، كلام تشريعي حضرت حق است، پيامبر اكرم (ص) كلمه الله الاعظم و كلام تكويني خدا است. اگر قرآن كتابي است با حقايق جاودانه و هميشگي، پيامبر اكرم (ص) نيز حقيقتي عيني و جاودانه است. اگر قرآن بطون و لايه هاي معنايي و مصداقي عميق و گسترده اي دارد كه تلاش براي كشف آن حقايق بايد استمرار داشته باشد، پيامبر اكرم (ص) نيز ذخيره اي تمام نشدني و حقيقتي است عيني و انساني، كه شناخت ابعاد مختلف شخصيت ايشان و دستيابي به عمق سيره، سلوك و سنت آن حضرت به جهاد و اجتهادي مستمر نيازمند است.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

ولادت حضرت محمد

دوران امامت امام صادق علیه السلام، مصادف است با ترجمه آثار یونانی و گسترش مبارزات فكری و ایدئولوژیكی و نیز ظهور مذاهب و مكتب های انحرافی. در طول صد سال گذشته، دستگاه فاسد حكومتی با صرف هزینه های هنگفت، سعی در جعل احادیث و ایجاد انحراف در مكتب تشیع كرده بود و در حد توان در نشر بدعت ها كوشیده بود. همچنین، از دیدگاه نظری و عملی در افكار و روش مردم، عقیده ای روشن و دارای خطوط كلی وجود نداشت و آن نتیجه گسترش حكومت عباسیان جدید بود كه مردم را در فساد و تباهی غرق كرده بودند. این كار با تزویر و از طریق جعل حدیث و فتاوی به رای همراه بود. به علاوه، در داخل امت كشمكش های سیاسی و مذهبی شدید پیدا شد، به طوری كه مردم آن سامان فرصت نمی یافتند تا واقعیت اسلام را دریافته یا آن را زنده نگه دارند. بنابراین، امام صادق علیه السلام ناچار بود با همه آن تناقضات و امواج منحرف و مخالف، كه هستی اسلام را تهدید می كرد، روبه رو گردد. امام با دوگونه انحراف مواجه بود: انحراف در سطح سیاسی كه در هیات حاكمه و حكومت مجسم بود و ناآگاهی و انحراف عقیدتی. آن گاه كه امام علیه السلام، واقعیت امت را از لحاظ فكری و عملی و نیز شرایط سیاسی و اجتماعی و محیطی و قدرت و امكاناتی را كه می توانست با آن مبارزه سیاسی را آغاز كند، شناخت. قیام به شمشیر و پیروزی مسلحانه و فوری را برای برپاداشتن حكومت اسلامی كافی ندانست; زیرا برپاداشتن حكومت و نفوذ میان مردم، به مجرد آماده كردن قوا برای حمله نظامی هرگز كافی نیست. بلكه پیش از آن، بایستی سپاهی عقیدتی تهیه می شد كه به امام و عصمت او ایمان مطلق داشته باشند و هدف های بزرگ او را ادراك كنند و در زمینه حكومت، از برنامه او پشتیبانی كرده، دست آوردهایی را كه برای امت حاصل می گردید پاسبانی نمایند.

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402
 
سه نصیحت پدرانه

«ای چراغ دانشت گیتی فروز
 تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی
 اهل بینش را امامِ صادقی»
امام صادق (علیه السلام) در روایتی شریف می فرمایند: «أَدَّبَنِي أَبِي (علیه السلام) بِثَلَاثٍ ... فَإِنَّهُ قَالَ لِي يَا بُنَيَّ مَنْ يَصْحَبْ صَاحِبَ السَّوْءِ لَا يَسْلَمْ وَ مَنْ لَا يُقَيِّدْ أَلْفَاظَهُ يَنْدَمْ وَ مَنْ يَدْخُلْ مَدَاخِلَ السَّوْءِ يُتَّهَم‏[1] پدر بزرگوارم امام محمد باقر (علیه السلام) مرا به سه چیز ادب کردند و فرمودند: ای پسرم! هرکس رفت و آمد و نشست و برخاستش با انسا  ن­ های بدی باشد که آن افراد روش های بدی دارند، این را بداند که به سلامت نخواهد رسید، و کسی که زبان خود را مهار نکند و جلوی سخنان خود را نگیرد، بالاخره پشیمان خواهد شد، و کسی که در مکان­ های بدنام و جلساتی که اعمال بد و گناه در آن ها انجام می­ شود، وارد شود به کاری بد متهم می­ شود».

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402
عکسنوشته صادق آل محمد
 
امام جعفر صادق علیه السلام تجارب و رمز موفقیتهای خویش را در 25 بند بیان فرموده اند:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام جعفر صادق علیه السلام تجارب و رمز موفقیتهای خویش را در 25 بند بیان فرموده اند:

1- طَلَبْتُ الْجَنَّةَ فَوَجَدْتُهَا فِي السَّخَاءِ: طالب بهشت بودم، پس آن را در سخاوت و بخشندگی یافتم.
در سخا کوش ای برادر در سخا
تا بیابی از پی شدت رخا
باش پیوسته جوانمرد ای اخی
زانکه نبود دوزخی مرد سخی [عطار نیشابوری]
حکیمی را پرسیدند از سخاوت و شجاعت کدام بهتر است گفت آن که را سخاوت است به شجاعت حاجت نیست
زکوة مال بدر کن که فضله رز را
چو باغبان بزند بیشتر دهد انگور [سعدی شیرازی]

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402
آیت الله میرباقری؛
 
آیت الله میرباقری

این گفتار سخنرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین میرباقری است که در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در تاریخ 12/7/89 به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام) ایراد شده است. در این سخنرانی ایشان به جایگاه امام و جریان ولایت در تولید علم و توسعه عقلانیت بشر پرداخته اند.

سخن گفتن در شأن معصومین (علیهم السلام) و مقامات آنها از جمله مقام امام صادق (علیه السلام)، كاری است كه در شأن خدای متعال و اولیاء و بندگان مخلص اوست. اولیایی كه زیارت جامعه ی كبیره نازله ای از شئون آنهاست؛ در فرازهای پایانی این زیارت ما در دو جا از ساحت معصوم، از اینكه نتوانستیم آنچه در شأن آنهاست را بگوئیم، عذرخواهی می كنیم. «مَوَالِی لَا أُحْصِی ثَنَاءَكُمْ وَ لَا أَبْلُغُ مِنَ الْمَدْحِ كُنْهَكُمْ وَ مِنَ الْوَصْفِ قَدْرَكُمْ وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْیارِ وَ هُدَاه الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ یخْتِم»[1] این كلام ما نیست! بزرگتر از ما هم وقتی امیر المؤمنین (علیه السلام) را زیارت می كند همین زیارت را می خواند و بعد هم اعتذار دارد.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

 

بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عنصر جهاد، مبارزه و قیام در زندگی ائمه اطهار علیهم السلام
 
امام صادق علیه السلام
موضوع تشکیلات پنهان در صحنه ی زندگی سیاسی امام صادق(علیه السلام) و نیز دیگر ائمه علیهم السلام، از جمله مهم ترین و شورانگیزترین و در عین حال مجهول ترین و ابهام آمیزترین فصول این زندگینامه ی پرماجراست

حرکت تشکیلاتی
امام صادق(علیه السلام) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده اید. محفل درس امام صادق(علیه السلام) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی نظیر بود. همه ی حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله ی مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه ی آنها را امام صادق(علیه السلام) به شکل درست بیان کرد.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402

عکس نوشته تبریک ولادت امام جعفر صادق

تو نماز را بر پای داشته‏ ای،
زکات را به جای آورده ‏ای،
فراخوانده‏ ای به معروف و باز داشته ‏ای از منکر.

به راستی و درستی، سیره ‏ات سیره انبیا بوده است.
اشاره ‏هایت، بشارت به رهایی است؛
از خاکدان تیره جهل که بسیار قربانی گرفته است.



موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 11 مهر 1402


صادق آل محمد (ص)

ویژه نامه ولادت فرخنده امام جعفرصادق (ع)
 






خجسته ميلاد ششمين د‍ٌراقيانوس بيكران امامت،
دسته گل بوستان ولايت، صاق آل محمد(ص)،
موسس مكتب فقه جعفري، امام جعفرصادق
عليه السلام برشيعيان وشيفتگان خاندان عصمت
وطهارت عليهم السلام مبارك باد


موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402

پیشوازهای هفته وحدت

 

تبیین سفارش راهبردی امام عسکری(ع) در در آستانۀ هفتۀ وحدت :

پناهیان: مؤمنین باید از وحدت شیعه و سنی فراتر روند و به دنبال همدلی و صمیمیت باشند/جوان شیعۀ منتظر کسی است که برخی رفقای صمیمی اش از جوانان اهل سنت باشد

حجت الاسلام پناهیان در اجتماع بزرگ دانشجویان در مسجد جمکران: بنده می خواهم فراتر از شعار وحدت شیعه و سنی، و در همان راستا شعار دیگری را به شما پیشنهاد بدهم و آن «همدلی» بین شیعه و سنی است. چرا فقط وحدت؟ چرا فقط دنبال این باشیم که با هم اختلاف نداشته باشیم؟ چرا در همین سطح باقی بمانیم؟ ما باید از یکدیگر دلبری کنیم؟ باید یکدیگر را به آغوش بکشیم. شما وقتی می توانی خودت را مدعی مهدویت بدانی که در بین رفقایت، برخی از صمیمی ترین آنها جوانانی از اهل سنت باشند. اینکه ما فقط با هم دعوا نکنیم، کافی نیست؛ باید جلوتر برویم. وقتی امام حسن عسکری(ع) می فرماید: همۀ دلها را به ما علاقمند کنید، منظور جوانان شیعه نبوده، بلکه منظور همین جوانان اهل سنت بوده.

دریافت ویدئو

دانلود فایلاندازه
فایل clip-panahian-vahdat.mp4 19.85 مگابایت

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402
 
هفته وحدت

وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست. این وحدت نه شدنی است و نه منظور داعیان این وحدت است. وحدت به معنای نادیده گرفتن اختلافات و شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست.
مقصود از وحدت اسلامی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون با وجود اختلافات مذهبی، در برابر دشمنان اسلام و بی گانگان است.
معنای صحیح وحدت شیعه و اهل سنت این است که با توجه به این که بین دو مذهب مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند؛ برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری داشته باشند؛ چرا که هر دو دشمن واحدی دارند. دشمنان اسلام، دشمنان هر دو مذهب هستند. در برابر این دشمنان و برای جلوگیری از سوء استفاده آنان از اختلافات باید در مقابل آنها بر وجوه اشتراک خود تکیه کنند، تا بتوانند بر دشمنان اسلام که دشمن مشترک شیعه و سنی هستند، از خود دفاع کنند.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بسم الله الرحمن الرحیم
گر چه حضرت زهرا (علیهاسلام) با سیل مصایب و ظلمها مواجه بود و ایشان هم مخالفت خود را با خلیفه اعلام کرده بود؛ ولی اجازه نداد که شیوه مبارزاتی او به وحدت مسلمین ضربه بزند.
حضرت به عمر بن خطّاب فرمود: «وَاللّهِ یَابْنَ الْخَطّابِ لَوْلا إنّى اكْرَهُ انْ یُصیبَ الْبَلاءُ مَنْ لاذَنْبَ لَهُ، لَعَلِمْتَ انّى سَأقْسِمُ عَلَى اللّهِ ثُمَّ اجِدُهُ سَریعَ الاْ جابَةِ[1]
سوگند به خداوند، اگر نمى ترسیدم كه عذاب الهى بر بى گناهى نازل گردد؛ متوجّه مى شدى كه خدا را قسم مى دادم و نفرین مى كردم و مى دیدى چگونه دعایم سریع مستجاب مى گردید.
این حدیث می گوید؛ حضرت، برای رسیدن به خواسته های خود، حاضر نیست بی گناهان قربانی شوند؛ این یعنی حفظ  وحدت
ما ارادتمندان و پیروان آن بانوی بی نشان، نیز نباید از دایره وحدت خارج شویم، و البته حقایق را نیز کتمان نکنیم.

 

پی نوشت:
 1ــ بحارالا نوار: ج 28، ص 250

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402
قرائتی

4- نقش سعایت و بدگویی از دیگران در تفرقه و جدایی
یکی از عوامل تفرقه دوستان ناآگاه است. سعایت و نمامی، برای همدیگر می زنند. امیرالمؤمنین به استاندار می گوید: اگر کسی نزد تو آمد علیه یک نفر دیگر حرف زد، او را طرد کن. دورترین مردم به تو باید کسانی باشند که سخن چینی می کنند. نزد من می آید می گوید: آقای قرائتی پشت سر شما حرف زشت زدند. می گوییم: خوب، زدن به تو چه ارتباطی دارد؟ تو چرا حرف زشت آنها را به من می گویی؟ غیر از اینکه می خواهی بین ما فتنه بیاندازی؟ حرف زشت زدند یا پشیمان می شوند عذرخواهی می کنند. یا اگر هم پشیمان نشد خودم آنها را می بخشم. تو چه کاره هستی که نمامی می کنی؟ سخن چینی می کنی؟ از عوامل تفرقه گزارش های غلط و سعایت است.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402
قرائتی

بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»

به مناسبت هفته ی وحدت ما آیاتی را در جلسه ی قبل گفتیم. گفتیم: مسأله ی وحدت فقط بین شیعه و سنی  نیست. بین شیعه ها، در خانواده ها، در شرکت ها، باید با هم یک خرده همدیگر را تحمل کنیم. یک جلسه نیم ساعت صحبت کردم، آیات و روایاتی هست که نخواندم. برای شما بخوانم.
راه های وحدت، دروغ از گناهان کبیره است. اما اگر شما می توانی با دروغ دو نفر را با هم آشتی بدهی، اینجا دیگر دروغ گناه نیست. یعنی وحدت به قدری مهم است که حتی گناه کبیره را می گوید: اگر می توانی با دروغ دو نفر را آشتی بدهی، بده. وحدت باعث برادری می شود. قرآن در سوره آ ل عمران آیه 103 آنجا که می گوید: «فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِكُمْ» بین قلب های شما الفت قرار داد و با هم مهربان شدید، می فرماید: «فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوانا» اخوان همان اخوت است. یعنی وحدت سبب برادری می شود.

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 8 مهر 1402
هفته وحدت

وحدت در کلام نبوی

اطاعت از رهبری، مایه وحدت امت اسلام است.[1]
شما اهل بیت، اهل خدا هستید که به برکت شما نعمت کامل گشت، پراکندگی برطرف شد و اتحاد کلمه پدید آمد.[2]
هر کس از گروه مسلمان جدا شود، بر مرگ جاهلیت بمیرد.[3]
اختلاف نکنید؛ آنان که پیش از شما بودند، اختلاف کردند و هلاک شدند.[4]
تفرقه، موجب عذاب است.[5]
مسلمانان با هم برادرند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، جز با تقوا.[6]
جماعت و وحدت، مایه رحمت، و تفرقه، موجب عذاب است.[7]
دست خد بر سر جماعت است.[8]

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

عکس درباره هفته وحدت

وحدت در قرآن به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت ص و امام جعفر صادق ع

حجت الاسلام مسعود عالی - دلسوزی عجیب پیامبر اکرم ( ض ) برای امت

 

شباهتهای پیامبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) / حجت الاسلام رفیعی

 

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

عکس هفته وحدت و میلاد پیامبر

مولودی خوانی حسین طاهری ـ یانبی الله یا محمد

سیدمجید بنی فاطمه | یا حبیبی یا طبیبی یا محمد

نماهنگ جدید به مناسبت میلاد پیامبر مهر رحمت

مداحی زیبا و شاد میلاد پیامبر اکرم با صدای محمود کریمی

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

 

وحدت اسلامی، ضرورتی برای امروز

 
«وحـدت » و «اتـحاد » از مـهم ترین مسائلی هستند که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون، برمبنای تعالیم اسلامی و دیانت توحیدی با آن مواجه بـوده اند.در منابع اسلامی ـ به ویژه در قرآن کریم ـ از مسلمانان با واژه های «امت» و «امت واحده » یادشده و در زبـان سیاست مداران و مصلحان مسلمان نـیز از وحـدت و اتحاد بین امت مسلمان با اصطلاح «اتحاد اسلامی» یاد می شود. وجود اتحاد اسلامی بر توانایی و مقاومت جامعه برای مقابله با دشمنان خارجی می افزاید و فراهم کننده قدرتی حقیقی است؛ زیرا اگر مسلمانان از نـیروی عظیم انسانی، امکانات فراوان مادی، موقعیت های استراتژیک، فرهنگ و روحیه اعتقادی و فکری بالا برخوردار باشند، اما میان این اجزا و عناصر پراکنده اتحاد ایجاد نشود، این مجموعه بزرگ کارآیی لازم را نخواهد داشت.
عکس پروفایل هفته ی وحدت
منبع : مجله فرهنگ اسلامی - شهریور 1394 - شماره 26 , مقصود حسین

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

وحدت پیام اصلی بعثت است/ پیام وحدت اسلامی الغای مذاهب اسلامی نیست

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان اینکه آنچه پیام جدی و محوری مبعث است وحدت اجتماعی مسلمانان به رغم تعدد مذاهب آنهاست، گفت: پیام وحدت اسلامی الغای مذاهب اسلامی نیست.
 
منبع : www.mehrnews.com

حجت الاسلام احمد مبلغی، با اشاره به فرا رسیدن عید سعید مبعث و نقش آن در وحدت گفت: مبعث، سه سطح همگرایی را به ترتیب پی می گیرد که عبارتند از: همگرایی بین اتباع مذاهب، همگرایی بین اتباع ادیان و همگرایی بین بشر.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

وحدت اسلامی از پیدایش تاریخی تا گرایش واقعی

منظور از وحدت مسلمانان این است که همه مسلمانان با وجود دیدگاه ها و سلیقه های متفاوت، در برابر دشمنان مشترک هماهنگ و منسجم عمل کنند. وحدت به معنای کنار گذاشتن مذاهب و آرای آن و ایجاد مذهب جدید نیست. از دیدگاه قرآن، ضرورت و اهمیت اتحاد، از اساسی ترین مسائل اجتماعی و دینی مسلمانان است. هدف واحد در سایه پرستش خدایی واحد، هشدار قرآن به پیامد اختلاف، چنگ زدن به ریسمان الهی و...، از بارزترین موارد تأکید قرآن بر وحدت است. در اینجا با محوریت وحدت به بررسی و شناخت آیات، روایات، سیره معصومین علیهم السلام و سیره علماء و اندیشمندان معاصر می پردازیم.
 

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

دانلود عکس پروفایل هفته وحدت

مبانی معرفت شناختی وحدت

1 . اگر اهل سنت را به اهل قرآن متوقف بر سنت نبوی برای تفسیر قرآن تعریف کنیم، شیعه را اهل قرآن غیر متوقف بر سنت نبوی خواهیم دانست، زیرا شیعه ادامه تفسیر قرآن را بواسطه ائمه اطهار (ع) (حدود دویست سال بعد از پیامبر (ص)) می داند و سپس دوران غیبت که این تفسیر با امدادهای غیبی انسان کامل تداوم می یابد .

2 . ولایت وجه مشترک اهل سنت و اهل تشیع است، چون ولایت یکی از سنت های نبوی است و در قرآن نیز بر محبت ذی القربی تاکید شده است، ولی میزان معرفت شناسی این محبت مورد اختلاف است، اهل سنت (فقهای اهل سنت، بر عکس عرفای اهل سنت) صحبت را در سطح بسیار کمی قبول دارند، ولی شیعه، ولایت را دارای پشتوانه معرفتی بسیار عمیقی می داند، پس اختلاف سنت با تشیع بر اساس میزان معرفت شناسی ولایت است .

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

وحدت بین شیعه و سنی

وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب و یا شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و هم بستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است. همه مسلمانان در عین حال که با هم اختلاف دارند می توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر دشمنان اسلام صف واحدی را تشکیل دهند و از نفوذ بی گانگان و تسلط آنان بر مسلمانان جلوگیری نمایند.
 

منبع: سایت اسلام کوئست

 

سوال

حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت را توضیح دهید. آیا این بدان معنا است که ما با آنها هیچ اختلافی در امور دینی و عقاید نداریم؟


پاسخ

وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست. این وحدت نه شدنی است و نه منظور داعیان این وحدت است. وحدت به معنای نادیده گرفتن اختلافات و شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

عکس پروفایل برای هفته وحدت

قطره تا دریا ; اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیدگاه شهید مطهری رحمه الله

 
نویسنده : یحیی مقدسان
 

اشاره

بی تردید، شهید مطهری، یکی از بزرگ ترین اندیشمندان جهان اسلام است که هنوز هم آثار گران سنگش، اهمیت والایی دارد. در این سلسله مقاله ها، به بررسی «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در آثار این شهید والامقام می پردازیم.

اتحاد مسلمانان یا مذاهب؟

مقصود از وحدت اسلامی چیست؟ آیا مقصود این است که از میان مذاهب اسلامی، یکی انتخاب شود و سایر مذاهب کنار گذاشته شود. یا مقصود این است که مشترکات همه مذاهب گرفته شود و مفترقات همه آنها کنار گذاشته شود و مذهب جدیدی بدین نحو اختراع شود که عین هیچ یک از مذاهب موجود نباشد یا اینکه وحدت اسلامی به هیچ وجه ربطی به وحدت مذاهب ندارد و مقصود از اتحاد مسلمین، اتحاد پیروان مذاهب مختلف، در عین اختلافات مذهبی در برابر بیگانگان است؟

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

عکس پروفایل به مناسبت هفته وحدت

فروزان از دو مشرق در سحرگاهان دو ماه آمد
دو خورشید جهان افروز در دو صبحگاه آمد

دو موسی از دو دریا یا دو یوسف از دو چاه آمد
دو رهرو یا دو رهبر یا دو مشعل دار راه آمد

دو شمع جمع بزم جان و رکن محکم ایمان
دو بحر رحمت و غفران دو دست قادر منان

دو دریا را دو رخشان گوهر یکدانه پیدا شد
دو جان جان جان دو دلبر جانانه پیدا شد


دو سرو ناز یا دو نازنین ریحانه پیدا شد
دو شمع آفرینش یک جهان پروانه پیدا شد

دو سرّ داور هستی دو جان در پیکر هستی
یکی پیغمبر هستی یکی روشنگر هستی


یکی سر الّه اکبر یکی وجه الّه اعظم
دو شمع جمع انسانها دو شاه کشور جانها

دو باب ا… احسانها دو بسم ا… عنوانها
دو سرو باغ و بستانها دو باغ روح و ریحانها


دو واجب جاه امکانها دو مشعل دار کیهان ها
دو خالق را نماینده دو قرآن را سراینده

دو رحمت را فزاینده دو دلها را رباینده
یکی بر اولیاء سادس یکی بر انبیا خاتم


بشارت ای تمام عالم هستی بشیر آمد
گل بستان سرای آفرینش در کویر آمد

نرفته ماه از بزم فلک مهر منیر آمد
بشیران را بشیر آمد نذیران را نذیر آمد





موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 7 مهر 1402

 




** ربیع القلوب، ویژه نامه میلاد فرخنده پیامبراکرم **
**حضرت محمد (ص) و گرامیداشت هفته وحدت **

 

یک جرعه از اقیانوس علم نبی اعظم :

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم

أحبّ الأعمال إلى اللَّه من أطعم من جوع أو دفع عنه مغرما أو كشف عنه كربا

بهترين كارها در پيش خدا آن است كه (بينوايي را)سير كنند
يا قرض او رابپردازند يا زحمتي را از او دفع نمايند .

نهج الفصاحه ص 168 ، ح 76




موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

 

سرود زیبای "جونم مهدي" بمناسب سالگرد آغاز امامت امام زمان

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

https://s5.picofile.com/file/8108263518/AKSGIF_IR_EMEM_MAHDI%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1_%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%b1%da%a9_%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85%d8%aa_%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85_%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86_%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c_%d9%85%d9%88%d8%b9%d9%88%d8%af_%d8%b9%d8%ac_gif179_jpg.gif

حد رفاقت با آقا امام زمان عج ... استاد مسعود عالی

سخن تکان دهنده امام زمان (حجت الاسلام عالی)

امام زمان (عج) را شوخی گرفتیم! - استاد مسعود عالی

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

 




نگرانی های آقا امام زمان (عج) از شیعیان

عوامل بسیاری موجب نگرانی حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه شریف از جانب شیعیان می شود که در زیر به نمونه هایی از این نگرانی ها می پردازیم .

باشد که با دوری از این امور از نگرانی های وجود نازنین ایشان بکاهیم و موجب شادی قلب نازنین مولای منتظران باشیم .

ان شاء‌الله چشمان گناهکار ما نیز پس از سالها انتظار و هجران به دیدن جمال بی مثالش منور شود و خداوند این سعادت را نصیب ما بگرداند که از محبان حقیقی و منتظران واقعی ظهور ایشان و از جمله سربازان رکاب حضرتش باشیم



 
موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

 






 


نقش خانواده در انتقال محبت امام زمان(عج) از نهادها وسازمان‌های دیگر برجسته‌تر می‌نماید. این مهم، راه‌کارهای ویژه‌ای را طلب می‌ کند،که توجه به وراثت زیستی و طبیعی، الگوهای نقش، فرهنگ ‌سازی، ارزش‌انگاری و... رامی‌توان از آن جمله دانست.

مقدمه:

نهاد خانواده از نهادهای مهم جوامع بشری است که بسیاری از نیازهای زیستی و روانی انسان‌ها را بر‌آورده می‌کند. انتقال ارزش‌ها و باورداشت‌های جامعه به فرزندان از مهم‌ترین کارکردهای خانواده است.
 
از سوی دیگر، محبت و دوستی اهل‌بیت(ع)، به ویژه محبت امام زمان(عج)، از ارزش‌های برجسته جامعه دینی به شمار می‌آید که انتقال این ارزش مهم، همانند ارزش‌های دیگر از کارکردهای نهاد خانواده است.
 
 
 
موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

 




چگونه مي‌توان زمينه‌ظهور را فراهم آورد؟



 

تقویت ایمان فردی


بالا بردن سطح اگاهی از معارف دینی


تلاش برای ایجاد ان چیزی که حضرت برای تحقق ان ظهور میکند


ایجاد صفات اخلاقی و رفتاری آن حضرت در خودمان



موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

 






چه کنیم که وجود امام زمان‌(عج) را در زندگی خود حس کنیم؟

خوشا به حال كسی كه چنین دغدغه ای دارد و آرزوی او این است كه امام زمان را در زندگی خود حس كند و پیوسته خود را در محضر او بداند. روشن است كه اگر آدمی به چنین نعمت بزرگی دست یابد، معنای واقعی زندگی را خواهد چشید و هویت حقیقی خود را خواهد یافت، اما برای رسیدن به این نقطه نورانی باید كارهایی را انجام
 
 
 


 
موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

از آنجا كه مجموعه روايات رسيده از پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در موردحضرت مهدي(ع) و ظهورآن حضرت و تشكيل حكومت عدل جهاني و ... به منزله اخبار و نويدها و بشارت هايي از آينده است و در كل بيانگر اين حقيقت  است كه آينده جهان وضعيت خوبي خواهد داشت و حركت تاريخ به سمت فلاح و صلاح و روشنايي است، اما آيا امام مهدي(ع) كه در تمام اديان و مذاهب وعده آمدن او داده شده است متولد شده است؟
برخي در اين باره خواسته اند ترديدهايي ايجاد كنند. حقيقت اين است: در بسياري از روايات رسيده از پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تصريح به تولد حضرت مهدي(ع) شده است كه توجه به آنها هيچ گونه ابهامي را باقي نمي گذارد و همه شك ها را برطرف مي كند.
وقتي رسول خدا(ص) با صراحت كامل مي فرمايد: امام مهدي نهمين فرزند امام حسين(ع) است بدين معنا است كه چهارمين امام، حضرت سجاد(ع) اولين فرزند امام حسين است و حضرت باقر(ع) دومين و ... حضرت امام عسكري(ع) هشتمين فرزند امام حسين(ع) است حضرت مهدي(ع) فرزند امام عسكري(ع) مي شود نهمين فرزند حضرت سيد الشهدا(ع).
بديهي است كه وقتي امام حسن عسكري(ع) به شهادت تاريخ به وسيله سمّ به شهادت رسيد و هزاران نفر پيكر او را تا مرقدش بدرقه كردند و به خاك سپردند هر عاقلي اعتراف خواهد كرد كه امام مهدي(ع) هم تولد يافته است چرا كه نمي توان پذيرفت كه پدر گرامي آن حضرت به شهادت رسيده باشد اما خود او هنوز به دنيا نيامده باشد در اين باره شيعيان به بركت روايات فراوان ائمه اطهار(ع) هيچ گونه ترديدي ندارند.
علماي بزرگ اهل سنت نيز به اين موضوع در موارد فراواني تصريح دارند. به عنوان مثال شيخ نجم الدين عسكري در كتاب المهدي الموعود المنتظر عند اهل السنةT تصريح دارد كه حدود چهل تن از علماي بزرگ اهل سنت در كتاب هاي خود رواياتي را از پيامبر(ص) نقل كرده اند و براساس  آنها به ولادت حضرت اعتراف كرده اند و در كتاب منتخب الاثر 26 نفر ديگر بر اين تعداد افزوده شده است.

 

منبع: امام مهدي(ع) از ولادت تا ظهور

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 مهر 1402

همه ی مسلمانان بر این باورند که این امّت، یک مهدى دارد و در این باره هیچ اختلافى ندارند. رسول خدا صلى الله علیه وآله مردم را از آمدن او آگاه ساخته، آنان را به ظهورش مژده داده و نام ها، صفات، القاب و دیگر خصوصیات او را بیان نموده است.
روایاتى که در این زمینه در کتاب هاى شیعه و سنّى نقل شده از حد تواتر نیز بسیار فراتر رفته است. از همین رو براى مسلمانان در مورد این اعتقاد جاى هیچ اختلافى وجود ندارد. هر کس بر این احادیث اطلاع یابد و پس از تحقیق و بررسى، درستى آن ها را دریابد؛ آن گاه با چنین التفاتى به تکذیب اصل مهدویّت بپردازد، در واقع فرمایش رسول خدا صلى الله علیه وآله را تکذیب کرده است.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها