کد قالب کانون انواع و اقسام بهشت ها در آخرت( براساس آیات قرآن)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3768
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 3799
بازدید ماه : 18082
بازدید کل : 44837
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1403

OIG.yEDdBILieQ

جنت عدن:

كلمه عدن مصدر و به معناي اقامت و استواري است يعني در جايي ماندگار شدن و جنات عدن به بهشتهايي اطلاق مي شود كه داراي استواري و ايمني و ازبين نرفتني باشد.

عدن در قلب و وسط بهشتهاي ديگر قرار دارد (بهترين و مهمترين و عزيزترين مكان ).

طبق روايات رسيده از پيامبر اكرم(ص) اينگونه استنباط مي شود كه جايگاه پيامبران و صديقان و شهيدان در اين بهشت است و كساني كه محب علي(ع) و خاندان پاك ايشان مي باشند در چنين بهشتي جاي دارند.

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1403

OIG (1)

جنت نعيم:

اين كلمه به معناي نعمت و سرخوشي است و هر چيزي كه بتواند خيال آدمي را از هر گونه نگراني بدور كند.
كلمه مورد نظر ما در قرآن 12 بار تكرار شده و وعدگاه مومنين و نيكوكاران و ابرار مي باشد كه آيات و مصاديق آن عبارتند از:
اول: سوره مائده آيه 65: وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ آمَنُواْ وَاتَّقَوْاْ لَكَفَّرْنَا عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأدْخَلْنَاهُمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ: در اين آيه جنات نعيم وعدگاهي است براي يهوديان و مسيحيان كه اگر به دين خالط كه همان دين اسلام است ايمان بياورند و خداترس شوند، در نتيجه خداوند نيز گناهان سابقشان را آمرزيده و آنها را به جنات نعيم وارد خواهد نمود.
دوم:سوره يونس آيه 9: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمَانِهِمْ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ:در اين آيه جنات نعيم مزد و پاداش مومنين و نيكوكاراني است كه به سبب داشتن ايمان خالص، لايق هدايت خاص الهي شده و جايگاهشان در چنين بهشتي است .

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1403

(تصاویر) «بهشت» از نظر هوش مصنوعی چه شکلی است؟!

انواع و اقسام بهشت ها در آخرت( براساس آیات قرآن)

جنت فردوس:

فردوس به معناي بالاي بهشت، خلود و هميشگي و بستان آمده است. اما اينكه چه جور كلمه اي است مورد اختلاف لغت شناسان است:
بعضي اين كلمه را رومي و به معناي بستان ترجمه كرده اند.
بعضي اين كلمه را سرياني و به معناي تاكستان و باغ انگور ترجمه كرده اند. و اصلش را فرداس مي دانند.
بعضي اين كلمه را حبشي و بعضي نيز عربي ميدانند اما فصل مشترك همه اين است كه در اين باغ انگور فراوان موجود است.
از رسول خدا(ص)نقل است كه فردوس را بالاترين درجه بهشت مي دانند كه چشمه هاي چهارگانه(كوثر، رنجبيل، سلسبيل و كافور) از اينجا مي جوشد و مكان استقرار چهار تن از متقين يعني ابوذر، سلمان، مقدادو عمار است ( و البته رهروان اين بزرگان )

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 27 بهمن 1402

پوستر دیواری سه بعدی منظره درخت و کوه و جنگل و دریا

انواع بهشت ها در آخرت !

جنة نعیم

در آیه 12 سوره واقعه آمده: «فی جنات النعیم؛ مقربان در جناتی از نعیم هستند». «جنة نعیم» (واقعه/89) هم ما داریم. اگر «جنة نعیم» فرموده بود، یک بهشت بیشتر نبود. ولی وقتی که «جنات النعیم» می گوید (بهشتهایی از نعیم) از انواعی از بهشتها را مخصوصا برای اهل اخلاص بیان می کند که در آیات سوره رحمن هم خواندیم، بهشتهای روحی و معنوی ای که وجود دارد و درجاتی بالاتر از بهشتهای مادی است.

آنها اموری است غیر قابل توصیف، بر عکس بهشت مادی که قابل توصیف است. اول می فرماید: «فی جنات النعیم» یعنی بهشتهای قابل توصیف و بهشتهای غیرقابل توصیف، درباره آن بهشتهای غیر قابل توصیف همین قدر فرموده: «فلا تعلم نفس ما اخفی لهم من قرة اعین؛ کسی نمی تواند بفهمد که چه چیزهایی در آنجا پنهان است» (سجده/17).

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 27 بهمن 1402

پوستر دیواری سه بعدی  از منظره ی دریا و مرغان دریایی

آشامیدنی‌های بهشت (قرآن)

 - نوشیدنیهای گوارا

 بهشت، دارای نوشیدنیهای گوارا برای بهشتیان:
۱. «... فی جنت ونعیم• کلوا واشربوا هنیـا بما کنتم تعملون؛

ولی پرهیزگاران در میان باغهای بهشت و نعمتهای فراوان جای دارند• (به آنها گفته می‌شود: ) بخورید و بیاشامید گوارا؛ اینها در برابر اعمالی است که انجام می‌دادید!.»


۲. «ان المتقین فی ظـلـل وعیون• کلوا واشربوا هنیـا...؛

افراد با تقوی در سایه‌های (درختان بهشتی) و در میان چشمه‌ها قرار دارند• بخورید و بنوشید گوارا....»

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 27 بهمن 1402

پوستر دیواری سه بعدی پل چوبی گذرا از جنگل با درختان سر سبز

ازدواج در بهشت

منبع : شهید آیت الله دستغیب(ره)؛ ازدواج اسلامی، ص: 60 ,

در بهشت هم نکاح و مواقعه هست؛ ولی نه مثل دنیا که کثافتکاری باشد. لذّت بیشتر هست امّا لذّت روحانی. این جا غفلت است و آن جا تمام ذکر است. چه لذّتهایی که خداوند برای مؤمنین ذخیره فرموده است. بی خود نیست که در دعاها این طور رسیده که خداوندا! حور را به من تزویج فرما:

«و زوّجنی من الحور العین».[1]

بعضی از زنها می گویند که برای مردها «و زوّجنی من الحور العین» است، برای زنها چیست؟

پاسخشان این است که تزویج به معنای اتصال و جفت شدن است. خدایا! مردان را به حور پاکی که یاد تو در وصال آن است، برسان. برای زنها هم همین است. تزویجی که آنها را به یاد خدا می اندازد.

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402

تعریف و خصوصیات بهشت در قرآن کریم

 

بهشت و توصیف زیباییهای آن از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402

 

 تنگ بهشت

18- آیا برای بهشتیان پاداشهای معنوی و روحی نیز وجود دارد؟

بلی طبق آیات صریح قرآن که معاد هم جنبه جسمانی دارد و هم روحانی، طبیعی است که پاداش‌ها نیز دارای هر دو جنبه باشد. لذاست که در بسیاری از آیات قرآن من جمله آیه شریفه فوق می‌فرماید: «و رضوانٍ من الله اکبر» (24) خشنودی و رضایت مندی خداوند از همه این پاداش‌ها برتر است و نیز در سوره یس آمده است «سلام قولاً من رب رحیم» (25) برای آن‌ها سلام و تهنیت است از ناحیه پروردگار رحیم و مهربان و در جای دیگر می‌فرماید:

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402

 

6- چرا در قرآن از بهشت، تعبیر به «جنّت» می‌شود؟

تمام کلماتی که در قرآن درباره لفظ بهشت آمده است: مانند «جنّات»، «جنّتان»، «جنّه» همگی از ماده «جَن» گرفته است که به معنی پوشانیدن است. راغب در مفردات می‌گوید «جن» به معنی پوشانیدن چیزی از حسّ است، و در «مقاییس اللغّه» آمده است، بهشت را از این جهت، جنّت می‌گویند که از اهل ایمان مستور است و به همین دلیل است که به بچه ای که در شکم مادر است جنین می‌گویند چرا که از نظرها پوشیده است.

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402

,دالان بهشت,بهشت و جهنم

بهشت کجاست؟

 

پرسش و پاسخ هایی پیرامون بهشت و بهشتیان

مقدمه

معاد یکی از با اهمیت‌ترین مسائل اعتقادی است و شاید بتوان گفت که بعد از موضوع خداشناسی در ردیف مهم‌ترین مسائل اعتقادی شمرده می‌شود، چرا که اگر جامعه ای معتقد به معاد باشد، تمام موانعی را که سدی در رشد و تعالی او ایجاد می‌کند برداشته و بساط ظلم و تعدی و حق کشی را ریشه کن می‌کند و در نتیجه دنیا را مدینه فاضله و بهشت روی زمین می‌گرداند چنانچه قرآن کریم می‌فرماید: «فمن کان یرجوا لقاء ربّه فلیعمل عملاً صالحاً و لا یشرک بعباده ربّه احداً (1) » هرکس امید لقای پروردگارش را دارد باید عمل صالح بجا آورد و کسی را در عبادت او شریک قرار ندهد.

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402

 بهشت در آیات قرآن

تعریف و خصوصیات بهشت در قرآن کریم

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402

آیا در بهشت تکاملی هم وجود دارد؟

بهشت,جهنم,اصول دین

 

قطعا در بهشت تکامل وجود دارد، و بهشتیان هرگز در جا نمی زنند، بلکه در پرتو عنایات الهی، و الطاف ربانی، روز به روز به ساحت قدسش نزدیکتر...
قطعا در بهشت تکامل وجود دارد، و بهشتیان هرگز در جا نمی زنند، بلکه در پرتو عنایات الهی، و الطاف ربانی، روز به روز به ساحت قدسش نزدیکتر می شوند، و در مسیر قرب الی الله به پیشروی خود ادامه می دهند. مفهوم این سخن آن نیست که در آنجا طاعات و عبادات و اعمالی دارند، چرا که بهشت دار تکلیف نیست، زیرا عناصر اولیه تکلیف در آنجا وجود ندارد، بلکه در پرتو اعمالی که در این جهان انجام داده اند همچنان به سیر تکاملی خویش ادامه می دهند.

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402

آیا غیر مسلمانان هم به بهشت می رود؟

چه کسانی به بهشت می روند,اصول دین

 

در مورد قیامت و محاسبه اعمال پیروان غیر اسلامی لازم است گذرا اموری را متذكر شویم،

 بدین شرح:
1 - دین حق در هر زمانی یكی بیش، نیست، بنابر این معنا ندارد بعد از بعثت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و با توجه به خاتمیت آن حضرت، دینی غیر از اسلام مورد قبول درگاه خداوندی باشد (و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه) (1)

2 - رستگاری در جهان آخرت به دو چیز (عمل صالح و اعتقاد راستین به خدا) وابسته است. اگر فردی از عمل پسندیده بهره‏مند باشد و نسبت به مبدأ و قیامت باوری درست داشته باشد و به تعبیر قرآن از قلبی سلیم بهره‏مند باشد، در قیامت رستگار می‏گردد. "یوم لا ینفع مال  و لا بنون إلّا من أتی اللَّه بقلب سلیم".(2)

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402

بهشت چگونه جایی است؟

بهشت,بهشت چگونه جایی است

 

در بهشت داخل نمى ‏شود، جز كسى كه امامان را بشناسد و امامان نیز او را بشناسند .

بهشت، جایگاهی است که همه انسان ها رسیدن به آن را آرزو می کنند. همه افراد در نهاد خویش، چنین خواسته ای را دارند و اهل ایمان هم سودای دستیابی به آن عالم جاویدانِ بدونِ رنج و ناراحتی را در سر می پرورانند. آنان هم که با بصیرت و عرفان به جهان هستی می‌ نگرند و خود را پاک و صالح احساس می کنند، برای نجات از سختی ها و تلخی ها و پرگشودن به جهان نعمت ها و لذّت ها، با خوشحالی خواستار کنار رفتن «پرده و حجاب تن» هستند. اما اینکه بهشت چگونه جایگاهی است، عوامل ورود به بهشت چیست و درجات بهشتیان چگونه است، از مجهولاتی است که دست یافتن به آن ها برای آدمی بسیار خوشایند است.

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

عکس واقعی خدا در بهشت

زمين‌ بصورت‌ بهشت‌ به‌ متّقيان‌ مي‌رسد

پس‌ بهشتيان‌ منزل‌هاي‌ بهشتي‌ جهنّميان‌ را ارث‌ ميبرند، و جهنّميان‌ منزلهاي‌ جهنّمي‌ بهشتيان‌ را ارث‌ ميبرند؛ و اينست‌ مفادگفتار خداوند عزّوجلّ:

أُولَـٰئِكَ هُمُ الْوَ 'رِثُونَ * الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَـٰلِدُونَ. [68]

«ايشانند ارث‌ برندگان‌، آن‌ كسانيكه‌ بهشت‌ فردوس‌ را به‌ ارث‌ ميبرند، و در آن‌ جاودان‌ مي‌مانند.» [69]

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

تصاویر بهشت خدا برای پروفایل

مسألۀ «وراثت‌» درباره‌ بهشت‌ و دوزخ‌

همچنانكه‌ در بقيّۀ آياتي‌ كه‌ زمين‌ به‌ عنوان‌ وراثت‌ داده‌ شده‌ است‌، مطلب‌ از همين‌ قرار است‌؛ مثل‌ آيۀ:

أَ وَ لَمْ يَهْدِ لِلَّذِينَ يَرِثُونَ الارْضَ مِن‌ بَعْدِ أَهْلِهَآ أَن‌ لَوْ نَشَآءُ أَصَبْنَـٰهُم‌ بِذُنُوبِهِمْ. [60]

«آيا كساني‌ كه‌ زمين‌ را بعد از ساكنان‌ آن‌ ارث‌ بردند، ندانستند كه‌ اگر ما بخواهيم‌، آنان‌ را به‌ گناهانشان‌ ميگيريم‌ و مأخوذ ميداريم‌؟»

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

عکس بهشت برای پروفایل

قال‌ اللهُ الحكيمُ في‌ كِتابِه‌ الكَريم‌:

وَ سِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَي‌ الْجَنَّةِ زُمَرًا حَتَّي‌'إِذَا جَآءُ و‌ها وَ فُتِحَتْ أَبْوَ'بُهَا وَ قَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَـٰمٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَـٰلِدِينَ * وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي‌ صَدَقَنَا وَعْدَهُ و وَ أَوْرَثَنَا الارْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشَآءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَـٰمِلِينَ* وَ تَرَي‌ الْمَلَـٰئِكَةَ حَآفِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ قُضِيَ بَيْنَهُم‌ بِالْحَقِّ وَ قِيلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَـٰلَمِينَ.[56]

«و مردم‌ پرهيزكار و با تقوا را كه‌ در مصونيّت‌ خدا درآمده‌اند، دسته‌ دسته‌ بسوي‌ بهشت‌ برند، تا هنگاميكه‌ بدانجا رسند و درهاي‌ بهشت‌ را به‌ رويشان‌ بگشايند، و پاسداران‌ و نگهبانان‌ بهشتي‌ به‌ آنهاسلام‌ كنند بدينگونه‌ كه‌ سلام‌ باد بر شما! پاك‌ و پاكيزه‌ و طيّب‌ هستيد! اينك‌ در بهشت‌ وارد شويد و بطور جاودان‌ زيست‌ كنيد!

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: یهشت شناسی