کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 159
بازدید هفته : 9049
بازدید ماه : 9307
بازدید کل : 36062
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1402

"روح خدایی" که جهان را زنده کرد

روح خدایی

اجرای سروداحساسی روح خدایی

موضوعات مرتبط: فعالیتهای صوتی تصویری
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1402

فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان

ایام آخر ماه شعبان بهترین فرصت برای این تقویت صورت گیرد؛ اما به چه صورت؟ امیر المؤمنین علیه السلام می فرماید توبه دو بال دارد؛ پشیمانی از گذشته و تعهد نسبت به آینده. باید از گذشته و عملکرد گذشته خود پشیمان باشیم و اینگونه به محضر پروردگار عرضه بداریم که خدایا! من از کردۀ خود پشیمانم و به عمل خود افتخار نمی کنم، من نمی خواهم به سمت گناه بروم؛ تو ما را کمک کن.
 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1402

شرح و تفسیر خطبه پیامبر در استقبال از ماه رمضان

رسول گرامی (ص) در بخش پایانی ماه پر برکت شعبان سخنرانی کرده است. نسیم خنک و سعادت بخشی میخواهد بوزد و آن ماه مبارک رمضان است آماده باشید که فرمود: «قد أقبل إلیکم شَهر الله» ماه مبارک رمضان دارد می آید او به شما رو کرده است این برای شما اقبالی است این ماه، ماه خداست خب همه ماه ها ماه خداست؛ همه زمینها زمین خداست اما می گویند سرزمین مکه سرزمین وحی است و حاجیان و معتمران وقتی وارد می شوند مهمانان الهی اند اینها جزء ضیوف الرحمان اند این مربوط به زمینِ مهمانی است ماه مبارک رمضان زمان مهمانی است فرمود شما مهمان خدای سبحان هستید .
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1402

 

 

سید ابن طاووس «ره» نقل می فرماید: که وقتی ماه مبارک رمضان فرا می رسید رنگ چهره پیامبر اکرم (ص) عوض می شد و زیاد به نماز و دعا می پرداخت.

 

بوی رمضان می‌آید؛ بوی خوش قرآن و شمیم شکوفه‌های دل انگیز مناجات و رایحه روح بخش بندگی خدا

ماه مبارک رمضان در کلام آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402
 
 
امام خمینی(ره)
امام خمینی(ره)

عید نوروز از تاریخی ترین اعیاد ایرانیان است که برگزارى آن به صورت یک سنت دیرینه برجای مانده است و با حضور اسلام در ایران نه تنها این آیین ملی رنگ نباخت بلکه تطابق برخی از آداب آن با دستورات اخلاقى موجب جلای بیشتر آن شد.
یکى از این دستورات، "صله  رحم" است که قهرها را به آشتى مبدل مى  کند و کینه ها و خصومت ها را با غبارگیری خانه و شهر به زباله دان می ریزد. اقوام دور و نزدیک همدیگر را مى  بینند و دیدار سالمندان و بزرگان قوم، یاد آور خاطرات زحماتی است که آنها بر دوش کشیده اند.

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

رمز رشد اصحاب امام حسین (ع) در کربلا چه بود؟

اجرای سرود زیبای غلام حلقه به گوش تو ام ای حسین (ع)

موضوعات مرتبط: فعالیتهای صوتی تصویری
برچسب‌ها: فعالیت های کانون
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

پیامدهای تأخیر در نماز اول وقت

اجرای سرود در اجلای نماز شهرستان خواف

موضوعات مرتبط: فعالیتهای تصویری
برچسب‌ها: فعالیت های کانون
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

واکنش مردم به بدل رهبری! + فیلم

سخنان مقام معظم رهبری راجع به آمریکا وقرآن

برچسب‌ها: فعالیت های کانون
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

همه چیز درباره در‌های جهنم/ آیا در‌های دوزخ، همان طبقات جهنم است؟

موضوع : تحقیق درباره  جهنم     تهیه و تنظیم : امیر دولتی

جهنم و عذابهاي جهنمي

جهنم چيست ؟جهنم کانون قهر و غضب و خشم الهي است که طبق اين آيه ، خداوند همه گناهکاران ، ستمگران ، کافران ، مشرکان ، منافقان و ... را در آن جمع مي کند و داراي 7 درب و 7 طبقه است که هر گناهکاري را به مقتضاي گناهش در طبقه اي قرار خواهد داد .

 

موضوعات مرتبط: جهنم شناسی
برچسب‌ها: جهنم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

شلوغ‌ترین طبقه جهنم کجاست و چه کسانی ساکن آن هستند؟

توصیف «جهنّم» از زبان امام علی(ع)

امام علی(علیه السلام) چگونه هولناک بودن «آتش جهنّم» را به تصویر می کشد؟

پاسخ اجمالی:

امام علی(ع) در مورد عذاب هولناک دوزخ می فرماید: «پوست نازكِ تن طاقت آتش دوزخ را ندارد، بنابراين بر خويشتن رحم كنيد، آيا مشاهده كرده ايد ناراحتى کسی که ريگی داغ بدنش را آزرده ساخته؟ حال چگونه در طبقات آتش قرار می گيريد، هنگامی که مالك دوزخ بر آتش خشم مى گيرد، آتش ها بر روى هم مى غلتند و يكديگر را مى كوبند». این تعبيرات، آتش دوزخ را موجودى هوشيار دانسته که بر اثر خشم مالكِ دوزخ به وحشت در مى آيد.

استاد رائفی پور - جهنم کجاست!؟

موضوعات مرتبط: جهنم شناسی
برچسب‌ها: جهنم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 2 فروردين 1402

واژه‌شناسی: جهنم و دوزخ

جهنم

 

در زبان پارسی برای واژه‌ی عربی «جهنم»، برابرِ «دوزخ» به کار می‌رود؛ اما از نگرِ باوری این دو واژه بسیار از هم دورند. از این رو نخست به ریشه‌شناسی آن دو می‌پردازم و سپس به برخی باورهای در پیوند با آنها اشاره می‌کنم.

در فرهنگ دهخدا، درآیه‌ی جهنم چنین است:

جهنم: … صاحب کلیات گوید: عجمی و گویند فارسی و گویند عبرانی است و اصل آن کَهَنّام است (اقرب الموارد). .. از عبری جهینون (gehinnon)

موضوعات مرتبط: جهنم شناسی
برچسب‌ها: جهنم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

یک روز دورهمی اعضای کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی

https://www.uplooder.net/img/image/91/ce55c29ac810b1bfa050bd25814ac3ea/photo-2023-03-18-16-09-52.jpg

موضوعات مرتبط: فعالیتهای تصویری
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

اجتماع بزرگ خانوادگی «سلام فرمانده» در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی

اجرای سرودزیبای سلام فرمانده

موضوعات مرتبط: فعالیتهای صوتی تصویری
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

عکس واقعی خدا در بهشت

زمين‌ بصورت‌ بهشت‌ به‌ متّقيان‌ مي‌رسد

پس‌ بهشتيان‌ منزل‌هاي‌ بهشتي‌ جهنّميان‌ را ارث‌ ميبرند، و جهنّميان‌ منزلهاي‌ جهنّمي‌ بهشتيان‌ را ارث‌ ميبرند؛ و اينست‌ مفادگفتار خداوند عزّوجلّ:

أُولَـٰئِكَ هُمُ الْوَ 'رِثُونَ * الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَـٰلِدُونَ. [68]

«ايشانند ارث‌ برندگان‌، آن‌ كسانيكه‌ بهشت‌ فردوس‌ را به‌ ارث‌ ميبرند، و در آن‌ جاودان‌ مي‌مانند.» [69]

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

تصاویر بهشت خدا برای پروفایل

مسألۀ «وراثت‌» درباره‌ بهشت‌ و دوزخ‌

همچنانكه‌ در بقيّۀ آياتي‌ كه‌ زمين‌ به‌ عنوان‌ وراثت‌ داده‌ شده‌ است‌، مطلب‌ از همين‌ قرار است‌؛ مثل‌ آيۀ:

أَ وَ لَمْ يَهْدِ لِلَّذِينَ يَرِثُونَ الارْضَ مِن‌ بَعْدِ أَهْلِهَآ أَن‌ لَوْ نَشَآءُ أَصَبْنَـٰهُم‌ بِذُنُوبِهِمْ. [60]

«آيا كساني‌ كه‌ زمين‌ را بعد از ساكنان‌ آن‌ ارث‌ بردند، ندانستند كه‌ اگر ما بخواهيم‌، آنان‌ را به‌ گناهانشان‌ ميگيريم‌ و مأخوذ ميداريم‌؟»

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: بهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 اسفند 1401

عکس بهشت برای پروفایل

قال‌ اللهُ الحكيمُ في‌ كِتابِه‌ الكَريم‌:

وَ سِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَي‌ الْجَنَّةِ زُمَرًا حَتَّي‌'إِذَا جَآءُ و‌ها وَ فُتِحَتْ أَبْوَ'بُهَا وَ قَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَـٰمٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَـٰلِدِينَ * وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي‌ صَدَقَنَا وَعْدَهُ و وَ أَوْرَثَنَا الارْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشَآءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَـٰمِلِينَ* وَ تَرَي‌ الْمَلَـٰئِكَةَ حَآفِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ قُضِيَ بَيْنَهُم‌ بِالْحَقِّ وَ قِيلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَـٰلَمِينَ.[56]

«و مردم‌ پرهيزكار و با تقوا را كه‌ در مصونيّت‌ خدا درآمده‌اند، دسته‌ دسته‌ بسوي‌ بهشت‌ برند، تا هنگاميكه‌ بدانجا رسند و درهاي‌ بهشت‌ را به‌ رويشان‌ بگشايند، و پاسداران‌ و نگهبانان‌ بهشتي‌ به‌ آنهاسلام‌ كنند بدينگونه‌ كه‌ سلام‌ باد بر شما! پاك‌ و پاكيزه‌ و طيّب‌ هستيد! اينك‌ در بهشت‌ وارد شويد و بطور جاودان‌ زيست‌ كنيد!

 

موضوعات مرتبط: بهشت شناسی
برچسب‌ها: یهشت شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 28 اسفند 1401

تمرین وآمادگی تیم ورزشی کانون فرنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

 

موضوعات مرتبط: فعالیتهای تصویری
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1401

امر به معروف و نهی از منکر

تعريف امر به معروف و نهى از منكر

سوال: 1. امر به معروف و نهى از منكر به چه معناست؟
جواب: لغويان، معروف را به شناخته شده و منكر را به ناشناخته معنا كرده اند، ولى در تعريف اصطلاحى امر به معروف و نهى از منكر در منابع اسلامى، تعبيرهاى گوناگونى آمده است كه از مجموع اين تعريف ها استفاده مى شود كه امر به معروف، به معناى فرمان دادن به هر كارى است كه عقل و شرع آن كار را خوب بداند و نهى از منكر، به معناى باز داشتن و نهى كردن از هر كارى است كه عقل يا شرع آن كار را بد بداند؛[1] به عبارتى ديگر، امر به معروف به معناى فرمان دادن به كارهاى خوب و نهى از منكر به معناى باز داشتن از كارهاى بد است. از آن جا كه لازم نيست امر و نهى به صورت زبانى باشد، به هر اقدام و كوششى كه به منظور اثر گذاردن در ديگرى انجام مى شود، به گونه اى كه او را به كار واجب واداشته يا از حرام باز دارد، امر به معروف و نهى از منكر گفته مى شود.[2]

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1401

 

توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر

 

 

سوال: 10. چرا اسلام و قرآن امر به معروف و نهى از منكر را واجب كرده است؟
جواب: از مجموع آيات و رواياتى كه در موضوع امر به معروف و نهى از منكر وجود دارد استفاده مى شود كه اسلام مى خواهد همه افراد جامعه اسلامى، به گونه اى تربيت شوند كه در برابر رفتار هم ديگر احساس مسئوليت كنند؛ زيرا روشن است كه مصالح و سعادت دنيوى و اخروى افراد جامعه به يك ديگر مرتبط است و اعمال و رفتار افراد اجتماع در سرنوشت يك ديگر تأثير مى گذارد و آثار صلاح و فساد افراد، تنها به خود آنها محدود نمى شود، بلكه نتايج مثبت و منفى بسيارى از اعمال اعضاى جامعه، به كسانى بر مى گردد كه در آن جامعه زندگى مى كنند؛ براى مثال سود و زيان رعايت يا عدم رعايت قوانين اجتماعى به همه مى رسد. كارهاى خوب نيكوكاران در سعادت ديگران مؤثر است و كارهاى بد بدكاران نيز در جامعه اثر مى گذارد و اساساً افراد جامعه، مانند اعضاى يك پيكرند كه اگر يكى از عضوها سلامت خود را از دست بدهد، ديگر اعضا را نيز با مشكل روبه رو مى كند. از همين رو، حتى در جوامع غربى كه فردگرايند و معمولاً در كار يك ديگر دخالت نمى كنند، درباره امورى كه 

 

 

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1401

شرايط امر به معروف و نهي از منكر چيست؟

مقدمه

امر به معروف و نهی از منکر از احکام ضروری اسلام است و آیات زیادی بر آن دلالت و تاکید دارند و همان گونه که در فصل اول روشن شد، این دو فریضه از نگاه قرآنی اهمیت فوق العاده ای دارند، با این حال باید دید این حکم قرآنی، فریضه ای تعبدی است و مبنایی نقلی دارد یا فریضه ای تعقلی است و دارای مبنایی عقلی است و حکم قرآنی برای امضاء و تاکید آن می باشد.(2)